Update Windows Player laadt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

PieterP

Verenigingslid
Lid geworden
27 jan 2004
Berichten
139
Ik gebruik Windows ME. Intel 900 256

Elke keer als ik bij microsoft laat zoeken welke updates ik eventueel nodig heb, vinden ze een essentiële update voor de Windows Media Player. KB828026. Elke keer installeer ik braaf deze update. En elke keer vinden ze hem weer.

Playerversie is 9.00.00.3250

Met alle andere updates van Microsoft heb ik geen moeite.
Graag wil ik weten of meerdere mensen dit hebben, hoe dit komt of kan komen en wat er aan te doen is.
 
Verwijder Media Player eens en installeer hem opnieuw.

Werkt het nu?
 
Dat is een registerfout die wel vaker voorkomt.
Ga eens naar Start > Uitvoeren, typ regedit en klik op OK.
Ga in de registereditor naar HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Updates\Windows Media Player\wm828026.
In het rechter venster hoort hetzelfde te staan als wat je in de bijlage ziet. (Dat het nummer van de update hier anders is komt doordat dit een screenshot van Windows 98 SE is.)
Er hoort een DWORD-waarde IsInstalled te zijn waarvan de waarde 1 moet zijn - er staat dan 0x00000001 (1) onder Gegevens.
Staat daar een 0, klik dan met je rechter muisknop op IsInstalled en vervolgens op wijzigen. Verander de 0 in een 1, sluit de register editor en start even opnieuw op.
Staat de waarde IsInstalled er helemaal niet, klik dan met je rechter muisknop in het rechter venster en klik vervolgens op Nieuw > DWORD-waarde.
Geef deze waarde de naam IsInstalled, klik er met je rechter muisknop op en geef hem de waarde 1.
Even opnieuw opstarten en als het goed is herkent Windows Update de geïnstalleerde WMP-update nu wel.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan