Update Windows10 vastgelopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brousse

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2014
Gisterenmorgen bij het opstarten begint windows 10 met een grote update.
Na meer dan 2 uur begint het systeem vast te lopen: het klokje draait en er gebeurt niets meer.
Na ruim 3 uur heb ik de pc (laptop) uitgezet en opnieuw aangezet, en helaas bleek het klokje gewoon door te lopen.
Opnieuw uitgezet en 's avonds opnieuw opgestart is het systeem gelukkig begonnen met systeemherstel in vorige versie.
Alles werkt weer, maar hoe kan ik zonder problemen normaal updates verwerken?
Of is dit opnieuw een bug in Windows10???

Downloadtool

Als ik op die link klik, krijg ik een algemeen windowsscherm voor die downloadtool.
Maar voorkomt die tool dat ik opnieuw vast ga lopen (zoals velen voor mij ook al ervaren hebben)?

ik heb net die tool gebruikt op mijn nieuwe laptop op te gaan naar build 1607 / 14393.222

Blijft vastlopen in update!

Gisterenavond de tool geprobeerd en het resultaat is gelijk: nadat bijna de hele installatie een feit is, loopt het systeem vast.
Ik krijg de indruk dat de installatie voltooid is en dat de pc moet herstarten, en dat dan alles blijft hangen. Voor de volledigheid heb ik deze keer helemaal niet ingegrepen tot vanmorgen toen nog steeds op een zwart scherm het klokje draaide.
Ik weet nu echt niet meer wat ik nog moet doen...

Hoi,
Handig om even het merk/type van je laptop te vermelden.
Is het een upgrade of stond Win 10 al op je laptop?
Alles werkt weer, maar hoe kan ik zonder problemen normaal updates verwerken?
Zet update voorlopig op handmatig als dit mogelijk is in Win 10 en controleer wat je aangeboden krijgt.
Schakel de hardware updates voorlopig uit.
We horen dan wel weer.

Automatische update blokkeren onmogelijk?

Beste Mik,
Ik werk op een laptop, merk Samsung (intel Core i3). Destijds was Windows 8 geinstalleerd, en ik heb begin dit jaar Windows 10 geinstalleerd.
Alles werkte prima, tot begin oktober.
Ik heb net gekeken of ik de automatische update kan blokkeren, maar ik kan alleen de installatie "plannen" door een waarschuwing.
Na de laatste keer vastlopen is het systeem weer teruggezet naar de vorige windowsversie (die melding kreeg ik ook) maar als ik nu bij instellingen kijk bij de updates geeft het systeem aan dat alles up-to-date is... (Uw apparaat is up-to-date. Voor het laatst gezocht: vandaag, ‏‎11:00)
Is het gek als ik zeg dat ik er echt niets meer van snap??

Heb je toevallig alle gebruikersbestanden (desktop, documenten, afbeeldingen, etc.) op een andere partitie (schijf) staan ?
Indien ja, dan is dat de oorzaak dat de upgrade mislukt op sommige systemen. Dit is een bug waaraan schijnbaar nog gesleuteld wordt (MS raadt aan nog even te wachten met 1607 tot dit opgelost is)

Nash-synology back-up

Ik werk met een automatische back-up op mijn NASH-synology! Die staat dus altijd aan.
Ik kan wel zeggen dat ik een hele grote zucht heb geslaakt van opluchting, want dit lijkt dus inderdaad de verklaring dat de update bij mij niet lukt!
Bedankt voor het meedenken!

Het probleem lijkt opgelost: ik heb sinds de laatste keer terugzetten-naar-vorige-versie nog een update gehad, en die is er gewoon door gekomen.
Hopelijk plaatst meneer Windows me niet nog een keer voor zulke problemen!....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan