Update windows10 verjaardagsupgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is handiger dat je, naast evt. schermafdrukken, ook woordelijk vermeld het foutnummer dat verschijnt (= 0xC1900107 als ik het goed lees)
Zoek eens in Google op dat foutnummer, je vindt van alles en nog wat. Lijkt bovendien een foutnummer te zijn die die alleen bij Windows 10 voorkomt.

Tijs.

Heb het gevonden,maar wordt er niet wijzer van,ben een beetje en leek op dit gebied.

Tsja, het lijkt me niet de bedoeling van het forum om je 100en opties te gaan voorkauwen.

Twee geef ik hier aan, de rest laat ik over aan jou (of anderen die evt. bereid zijn die 100en opties door te nemen):
a. Check of er voldoende schijfruimte is op de C: schijf (ga uit van minstens 40 GB vrije ruimte)
b. Herstart de pc en hernoem meteen daarna de $WINDOWS.~BT submap in de hoofdmap van C:
Die map zie je niet meteen, dus eerst het volgende doen:
[Windows-toets]+R toetscombinatie -> control folders
tabblad Weergave.
Pas aan (noteer even wat je aanpast, zodat je het later kunt terugdraaien):
vink uit: Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)
[Je krijgt de vraag of je dat echt wilt. Dat bevestigen.]
zet het bolletje bij "Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven" bij "Verborgen mappen en bestanden"
Daarna de C: schijf openen en de map $WINDOWS.~BT hernoemen. Dan weer de update proberen.

Tijs.

Alles gedaan wat je zei,maar blijft dezelfde foutmelding geven.

Ik durf het niet te vragen,maar mij even helpen middels teamvieuwer,is dat een optie?

Laatst bewerkt door een moderator:
heb hier 5 eigen computers, 3 met win 7 voorgeïnstalleerd, alle 3 perfecte upgrade én update ....
de 2 zelf samengestelde en gebouwde pc's kunnen blijkbaar de update niet installeren, blijven uuuuren op 86 % hangen, en gaan niet verder.
De upgrade van win 7 naar win 10 werkte perfect.
Werk aan de winkel voor de bende van microbill !!!!

Ik heb toch maar even door de opties heen gekeken, want er staat ook een hoop meuk tussen.

De volgende concrete tips kwam ik (nog) tegen (mogelijk ook van belang/zinvol voor de jean):
a. Haal alle externe opslagapparaten los van de pc (dus SD cards, externe harde schijven, memory-sticks etc.) Hopelijk ben je zo slim geweest om Documenten etc. alleen te (laten) opslaan op interne harde schijven ipv. de locatie ervan om te bouwen naar een externe schijf.
b. Gebruik de Windows update troubleshooter

Algemene tips:
- Verwijder (minstens tijdelijk) zo veel mogelijk oude hardware. Eerst de drivers ervan deïnstalleren, dan de pc afsluiten, dan de oude hardware fysiek uit de pc halen.
- Deïnstalleer (minstens tijdelijk) alle anti-virus en anti-malware/anti-adware programmatuur.

Schot in het donker (beter niet uitvoeren als je geen idee hebt wat dit is / wat dit doet):
- Start regedit.exe en ga naar "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WIMMount\Mounted Images"
Laat de sleutel zélf staan, maar verwijder alle subsleutels (als die aanwezig zijn).

Tijs.

Nee, alleen via het forum. "Vroegâh" deed ik het wel eens, via de Helpmij Chat, maar die bestaat sinds afgelopen september niet meer.

Tijs.

Jammer,zie wel waar het schip strand,maar bedankt voor je moeite en tijd

dus weer brakke boel doel van de "big" poenschepper ....
kan toch niet dat dit alles zoooo fout loopt !
2 op 5 werkt niet, PUNT !

Laatst bewerkt:
Wil ook niet,ik moet maar wachten tot er wat voorbij komt op de laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan