Update ZoneAlarm waardeloos bij mij!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2000
Vandaag kreeg ik de melding van een update van ZA. Alles gedaan volgens advies op het scherm (clean install). Daarna sloot IE steeds spontaan af en ging de computer opnieuw opstarten. Aangezien ik dit nooit gehad had en ZA net geupdate was, heb ik dat er maar vanaf gegooid en SYGATE erop gezet. Hebben meer mensen dit probleem gehaf???

Wanneer je in plaats van clean install voor update gekozen had, had je de laatste Zone Alarm met de configuratie zoals hij was op je PC gehad.
Geen enkel probleem mee gehad, wat mij betreft is Zone Alarm nog steeds de beste gratis Firewall die er is.
Altijd maar blindvaren op alle welgemeende adviezen van alles en iedereen is niet aan te raden, zeker niet op het Internet.

Het zijn geen adviezen van alles en iedereen, maar van ZONALARM zelf bij het downloaden. Toch erg slordig van hen!

Geplaatst door Pablo
Het zijn geen adviezen van alles en iedereen, maar van ZONALARM zelf bij het downloaden. Toch erg slordig van hen!
Ik heb ZA gisteren op dezelfde manier ge-update (clean install) en totaal geen problemen ondervonden.
Aan ZA zal het echt niet liggen. Ben het met A.J. eens: ZA is nog steeds de beste gratis firewall. :)

Guus.

Geplaatst door Pablo
SYGATE erop gezet.
Wist je trouwens dat Sygate standaard alle applicaties die jij toegang geeft meteen ook maar serverrechten toekent?
Mocht je dat niet weten, dan zou ik alle programma's die toegang hebben maar eens nakijken; meestal heeft alleen je P2P-programma serverrechten nodig en kan de rest zonder. :)

Guus.

Die rechten heb ik ook uitgezet, dus dat probleem is er niet.

Toch raar dat ik na de install problemen had en daarvoor niet en nu met sygate ook niet. Daar moet toch een verband zijn!

Geplaatst door Pablo
Daar moet toch een verband zijn!
Tja, er kan tijdens een installatie wel eens wat mis gaan.
In jouw geval had ik ZA even helemaal verwijderd via Configuratiescherm > Software en daarna RegCleaner gebruikt om alles wat ZA nog in het register heeft achtergelaten te verwijderen.
(Gebruik van RegCleaner is trouwens ALTIJD aan te raden na het verwijderen van een programma.)
Grote kans dat je ZA daarna probleemloos had kunnen installeren.
Wist je overigens dat ZA de enige firewall is die poort 113 op een hele slimme manier beveiligt? Klik. ;)

Guus.

Ik denk nog even te wachten met de update (freeware versie), zo gladjes verloopt het allemaal niet en dat de ZA-5 serie vooralsnog beter werkt dan de 6-serie. Wat betekent trouwens dat schermpje met clean install? Normaal gesproken moet je er dan alles afhalen en de nieuwe versie installeren maar vermoedelijk doet ZA dat met de update?

Geen problemen met de nieuwe update van ZoneAlarm tijdens en na installatie (clean installatie).

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gezina
Normaal gesproken moet je er dan alles afhalen en de nieuwe versie installeren maar vermoedelijk doet ZA dat met de update?
Volgens mij wordt ZA er gewoon overheen gezet.
Het verschil tussen Clean Install en Upgrade is dat in het laatste geval je programma-instellingen behouden blijven en bij een Clean Install niet.
Ik vind Clean Install wel een goede optie, omdat je in de loop der tijd allerlei toepassingen toegang geeft, die soms maar één keer gebruikt worden.
Clean Install is dan een mooie gelegenheid om die eens op te ruimen.

Guus.

Oké qua verhaaltje over clean install, thnx. :)

@ Guus. Bij een test van grc.com was bij mij alles stealth behalve idd poort 113, die was closed.

Port 113

Name:
auth / ident

Purpose:
Authentication Service / Identification Protocol

Snap trouwens weinig van dat verhaal qua linkje, maar ik begrijp dat het wel goed zit. :D

Pas op bij het opwaarderen van ZoneAlarm!!!

Ik gebruik ZoneAlarm Pro en kreeg laatst de mogelijkheid om te updaten van 5.5.94.0 naar 6.zoveel. Er kwam onder andere Anti-Spyware bij, maar hij (b)leek overdreven streng en dit viel niet aan te passen.

Vervolgens ben ik op de site van ZA gaan kijken, in de forums , en daar bleek dat zo'n beetje iedereen daar er verschrikkelijk veel last van had.

Uiteindelijk een link gevonden naar oudere versies en er daar de voorlaatste gedownload na een volledige uninstall.

Er stond ook ergens een uitgebreide manier om ZA eerst volledig van je systeem te verwijderen. Die heb ik voor het gemak maar bewaard en zal hem hieronder plaatsen. Misschien heeft iemand er iets aan?

Try this, click on Start -> Programs -> Zone Labs. RIGHT-click on Uninstall Zone Labs Security, then select Properties. Under Target you will see the following line (the actual drive may be different on your system):
"C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zauninst.exe"
Change it to: "C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zauninst.exe" /clean (add a space and then the /clean).
Click OK to save the new command line. Click on Start -> Programs -> Zone Labs -> Uninstall Zone Labs Security. Click OK to run the uninstaller, and OK any security alerts that pop up. Say "Yes when being prompted for the removal of all files. This will get rid of ZoneAlarm for you. Now go to your C:\WINDOWS\Temp folder and delete everything with the name ZLT* (ZLT followed by anything). Do not delete files unless they are Zone Labs files. Then find the folder named C:\WINDOWS\ Internet Logs. RIGHT-click and delete the whole folder. Clean the history in Internet Explorer or your current browser, clean the cookies. Clean your C:\WINDOWS\Prefetch folder. Then empty your recycle bin. ZoneAlarm should be gone. Download ZoneAlarm® Free at the Release History ( Left-click on the blue text! )
To install, save ZoneAlarm to your PC. Turn off your Anti Virus program and all other running programs, it's strongly recommended that you exit all Windows programs before running the Setup Program of ZoneAlarm. Double click the ZoneAlarm file icon on your PC to begin the installation wizard. Select a 'clean' install when asked.

Mmmmmmmmm, heeft dat ook niet iets met het KOFSCHIP te maken?:D

Wat jij NU beveiligt WAS gisteren niet beveiligd.

bonus:

én

ik loop, jij loopt

ik denk, jij denkt

ik word, jij wordt

loop je? word je? denk je?

je denkt, je loopt, je wordt...etc
:thumb:

Geplaatst door Scarfinger
Ik gebruik ZoneAlarm Pro en kreeg laatst de mogelijkheid om te updaten van 5.5.94.0 naar 6.zoveel. Er kwam onder andere Anti-Spyware bij, maar hij (b)leek overdreven streng en dit viel niet aan te passen.
Daar heeft ZA Free Edition geen last van - ook niet bij updaten van 5 naar 6.
Geplaatst door Scarfinger
Er stond ook ergens een uitgebreide manier om ZA eerst volledig van je systeem te verwijderen.
Het is echt voldoende om dit op de normale manier te doen en vervolgens in RegCleaner alles van Zone Labs dat er nog staat aan te vinken en te verwijderen - zie bijlage.

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan