Update ZoneAlarm waardeloos bij mij!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Scarfinger

Ik gebruik ZoneAlarm Pro en kreeg laatst de mogelijkheid om te updaten van 5.5.94.0 naar 6.zoveel. Er kwam onder andere Anti-Spyware bij, maar hij (b)leek overdreven streng en dit viel niet aan te passen.

Dan kan je deze uitschakelen :)

Geplaatst door A.J.
Mmmmmmmmm, heeft dat ook niet iets met het KOFSCHIP te maken?:D
Geplaatst door Scarfinger
Wat jij NU beveiligt WAS gisteren niet beveiligd.

bonus:

én

ik loop, jij loopt

ik denk, jij denkt

ik word, jij wordt

loop je? word je? denk je?

je denkt, je loopt, je wordt...etc
:thumb:
Bovenaan deze pagina staat "Firewall - Internet beveiliging" en niet "Problemen met de Nederlandse taal". :D

Guus.

Geplaatst door Guus abc
Tja, er kan tijdens een installatie wel eens wat mis gaan.
In jouw geval had ik ZA even helemaal verwijderd via Configuratiescherm > Software en daarna RegCleaner gebruikt om alles wat ZA nog in het register heeft achtergelaten te verwijderen.
(Gebruik van RegCleaner is trouwens ALTIJD aan te raden na het verwijderen van een programma.)
Grote kans dat je ZA daarna probleemloos had kunnen installeren.
Wist je overigens dat ZA de enige firewall is die poort 113 op een hele slimme manier beveiligt? Klik. ;)

Guus.

Moet je trouwens niet eerst in msconfig ZA uitvinken en ook het ZA-pictogram rechtsonder op shutdown klikken alvorens te uninstallen?

Geplaatst door gezina
Moet je trouwens niet eerst in msconfig ZA uitvinken en ook het ZA-pictogram rechtsonder op shutdown klikken alvorens te uninstallen?
Is niet echt nodig, maar kan geen kwaad.
Als je het niet doet schakelt ZA alles uit voordat de uninstall-procedure begint.
Daarvóór krijg je nog even de vraag of je dit wel echt wilt doen.
Een van de redenen waarom ik ZA zo goed vind is dit soort foolproof procedures.
Ook het installeren en instellen is voor bijna elke leek op computergebied makkelijk te doen.
Ik vind Sygate op dat gebied toch een tikkeltje lastiger.

Guus.

Clean installatie ZoneAlarm.

* Download eerst de nieuwe Update.
* Schakel in Xp interne firewall in (als je internetverbinding niet wilt verbreken).
* Schakel oude versie uit (shutdown).
* Verwijder oude versie via start > Configuratiescherm > Software.
* herstart je pc (wordt ook om gevraagt).
* Verwijder de resten zoals Guusabc ook al aangaf met een regcleaner (CCleaner b.v).
* Installeer de nieuwe versie.
* Tijdens installatie wordt de interne firewall automatische weer uitgeschakeld door ZoneAlarm zelf.

http://ludit.kuleuven.be/software/beveiliging/zonealarm.html

Succes :)

Alweer oké Guus, da's duidelijk. :) Ik dacht trouwens dat Sygate wordt opgeslokt door Symantec.

Ook jij bedankt I. Slaats. :thumb: (ik installeer trouwens alle beveiligingsprogs offline)

Inderdaad Guus, ik wacht trouwens even op een zus die ook ZA heeft en denkt te gaan upgraden. To be continued...:)

update ZoneAlarm

Hallo allen,

Ik had ZoneAlarm free en ik kreeg dus ook het bericht om te updaten. Heb ik geprobeerd maar dat lukte niet. Ccleaner gebruikt. Werkte niet. In het register geweest. Werkte niet. Op het forum van ZoneAlarm gezocht. Werkte niet. Overigens had ik de oude versie verwijderd en vervolgens geprobeerd de nieuwe versie te installeren. Na 4 uur (!) heb ik de strijd opgegeven en heb ik Agnitum Outpost Firewall geinstalleerd.

Dit ter waarschuwing.

Nico

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan