UpdateLib - Een updater voor je applicaties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om eerlijk te zijn vat ik niet helemaal wat je nou bedoeld, Maxim.

Je gaat toch geen programma schrijven voor bijvoorbeeld Windows XP, en dat de update die daarop volgt niet meer voor XP is gemaakt (bijvoorbeeld omdat je gebruik wilt maken van de Windows 7 features als Aero Glass) maar voor hoger zoals Vista of Windows 7?

Ik vind het een beetje een loze discussie dat eigenlijk geen probleem vormt.

JoZ1 heeft mijn updater uitgebreid kunnen testen en heeft daarbij meegeholpen met het vinden/ontdekken van een aantal kleine bugs maar ook met het voorstellen van een aantal eigen ideeen, waaronder Aero Glass support. Dus ik denk hij de persoon is die kan zeggen of mijn updater doet wat tie moet doen.

Even een vraagje: Is het ook mogelijk om mappen te downloaden? :)

Nee, een hopelijk is dat niet iets wat je toegevoegd zou willen zien. Losse bestanden download is beter omdat je dan precies kan zien welk bestand er op dat moment gedownload wordt.

Nee, ik vroeg het me gewoon af :P.

En nog iets: Kun je een extra Property toevoegen dat-ie wel/niet weergeeft: "Er is geen update beschikbaar." ?
Dat is namelijk makkelijk als je bij het opstarten van het programma wil controleren op updates, dan heb je niet steeds zo'n irritante popup ;).

Maar je moet de gebruiker toch laten weten of er een update is of niet? Ik doe dat met een gewone messagebox. Dus waar is die property dan voor.

Dat klopt: maar als je bijvoorbeeld bij het opstarten van je applicatie wil controleren of er een update beschikbaar is, hoeft er niet steeds een MessageBox met 'Er is geen update beschikbaar' te verschijnen. Alleen als er wél een update beschikbaar is. Snap je?

Ah zo, maar dat lijkt me totaal niet handig. De gebruiker zal denken 'waarom gebeurt er niks als ik op de check for update knop/menuitem klik'. Het lijkt me beter dat als er geen update is, je dit ook laat weten dmv een simpele messagebox, en niet dat er niks gebeurt.

Laatst bewerkt:
Vandaar de property! Zo kun je instellen of je een MessageBox wil laten zien! :thumb:

Ik zou het in ieder geval héél erg op prijs stellen, een programma met telkens als je het opstart een popup, is ook niet handig. ;)

Ja, als je de update check in Form_Load uitvoert kan ik wel begrijpen dat dat irritant wordt. In dat geval is zo'n property wel handig.
Sorry dat ik je niet begrepen heb. :D

Maakt niet uit joh :D

Ga je die property toevoegen? :)

Ja zal ik doen, alleen niet meer dit weekend. Ik update dit topic wel zodra ik de nieuwe build online heb staan. :)

Laatst bewerkt:
nee ik bedoel dat je je software controlleert of het wel compatibel is met de OS
Dus dat je bv een nieuwe update (2.0) ofzo download. maar dat die niet werkt op XP.. dan moet dat controleren

Haha, inderdaad.
Dit kun je desnoods met de update meesturen.
Dus als er een nieuwe update is:
Code:
If ... Contains("Windows XP") and contains or contains .. then My.Computer.Settings.OSPlatform blablabla
Op deze manier kun je per update bepalen welk besturingssysteem mag worden gebruikt.
'T lijkt me een goed idee om het programma nog beter te krijgen dan dat het is.

Mark.

Ik zie nog steeds het nut er niet van in. Zolang je Microsoft Framework 2.0 geinstalleerd hebt, werkt het prima.

Ik zie nog steeds het nut er niet van in. Zolang je Microsoft Framework 2.0 geinstalleerd hebt, werkt het prima.
Daar heb je wel gelijk in, maar misschien wil je als ontwikkelaar van een applicatie alleen kunnen draaien op een bepaald systeem.

Tevens bevat XP geen aero en al helemaal windows 98 niet. Dus de style is ook afhankelijk. Ik moet er niet aan denken mijn software te releasen op een windows 2000 computer want dan is de style van het programma weg.

>> Dit zijn punten waar een ontwikkelaar ook op moet letten. De style.
Een beetje design erin kan geen kwaad.

Laatst bewerkt:
Wat Aero betreft, als de updater op XP draait, krijgt deze een iets ander uiterlijk dan op Vista en 7 (de brede titelbalk bijvoorbeeld krijgt zijn normal breedte terug). Dat zit al ingebouwd in de updater.

Mag ik weten hoe je die form in een .dll maakt? Ik heb ook even gezocht maar ik kon niks vinden.

Pim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan