Ik ben redelijk nieuw in Access. Vandaar stel ik hier nogal open vragen.
Hoe kan ik best een regelmatige update in Excel overbrengen naar een tabel in Access? En is het mogelijk om de wijzigingen te highlighten?
Ik heb een tabel in Access 2007. Deze wil ik exporteren naar Excel, het Excel-bestand laten bewerken (bestaande records bewerken en eventueel nieuwe records toevoegen) door derden en vervolgens het bewerkte bestand weer importeren in Access. Het doel is dus dat de tabel in Access geüpdatet wordt.
Ik heb al een en ander geprobeerd, maar krijg niet het gewenste resultaat. Wanneer ik een bewerkt Excel-bestand importeer voegt Access de volledige inhoud (alle records) opnieuw toe waardoor er veel dubbels in komen te staan en dat wil ik niet. Een ander aandachtspunt is dat andere formulieren informatie uit de tabel halen dus is het relevant dat de onderlinge relaties blijven bestaan.
Hopelijk kan iemand mij wat tips bezorgen!
Hoe kan ik best een regelmatige update in Excel overbrengen naar een tabel in Access? En is het mogelijk om de wijzigingen te highlighten?
Ik heb een tabel in Access 2007. Deze wil ik exporteren naar Excel, het Excel-bestand laten bewerken (bestaande records bewerken en eventueel nieuwe records toevoegen) door derden en vervolgens het bewerkte bestand weer importeren in Access. Het doel is dus dat de tabel in Access geüpdatet wordt.
Ik heb al een en ander geprobeerd, maar krijg niet het gewenste resultaat. Wanneer ik een bewerkt Excel-bestand importeer voegt Access de volledige inhoud (alle records) opnieuw toe waardoor er veel dubbels in komen te staan en dat wil ik niet. Een ander aandachtspunt is dat andere formulieren informatie uit de tabel halen dus is het relevant dat de onderlinge relaties blijven bestaan.
Hopelijk kan iemand mij wat tips bezorgen!