• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Updaten link

Status
Niet open voor verdere reacties.

willemtim

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Hoi forum'ers,
Ik vraag me af of het mogelijk is dat een link tussen 2 excel bestanden geupdate wordt zonder dat je het bestand hoeft te openen en op update now moet klikken. Het moet dus eigenlijk real-time updating worden.

(Misschien overbodig om te vermelden, maar het zou in principe hetzelfde moeten zijn als dat je in een worksheet A1xB1=C1 hebt en als je A1 wijzigt dan veranderd C1 automatisch en in real time.)

Bedankt!

Je kan er voor kiezen om geen melding te geven bij het openen van een bestand.
In Excel 2007 doe je dit via
koppelingen bewerken --> Prompt bij opstarten --> "De waarschuwing niet weergeven en koppelingen wel bijwerken"

Joske

Dank je,
dit kan ook via options-->edit-->ask to automatic update links. Hiervoor moet wel nog steeds het bestand geopend worden. Ik vraag me af of het ook kan zonder het bestand te openen (heb zo'n vermoeden van niet).
alvast bedankt voor het meedenken.

De reden dat ik dit wil is:
Ik heb 3 bestanden, dat is; een input bestand, calculatie bestand en een output bestand. Ik wil met klanten het input bestand kunnen invullen en vervolgens het output bestand bekijken. Hierbij wil ik de stap van het calculatiebestand (4 stuks) openen en updaten overslaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan