Updaten naar Win 10 vanuit 7 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Heb wel gereserveerd
Alles updates W7 gedaan.
GW10 gestart maar dan gaat het na een controle naar WU staat er Windows 10 downloaden maar vindt niets en blijft dus 7.
Systeem is goed bevonden.

Heb in september de download wel een keer onderbroken maar dat was maar de download.

Zou ik met onderstaande werkwijze de update kunnen forceren ?

Een tweede methode forceert het Windows Update-mechanisme om Windows 10 te downloaden. Daarvoor moet het systeem wel ingesteld zijn op automatisch updaten. Ook moeten alle bestanden in de map C:\Windows\SoftwareDistribution\Download verwijderd worden. De download van Windows 10 wordt dan gestart door als beheerder het commando wuauclt.exe /updatenow in te voeren in de commando-modus (die open je door cmd in te typen bij programma's beheren en uitvoeren onder de startknop), achter de prompt C:\Windows\system32> danwel C:\Windows\system64>. In Windows Update kun je dan controleren dat de download gestart is. En je krijgt de gebruikelijke vraag of de updates moeten worden. Ook in dit geval is het maken van een back-up aan te raden, overigens.

Update: Sommige sites melden dat deze methode alleen werkt als je al wel een gratis kopie van Windows hebt gereserveerd. Heb je dat nog niet gedaan en lukt het downloaden niet,

Bron automatiseringsgids

Kan maar wil mijn huidige drivers/software e.d. behouden daarom kies ik voor een update en vermoed dat bij installeren vanaf iso ik ook de product code moet invoeren (het is absoluut een legaal systeem)
Heb daarom mijn bedenkingen tegen installatie vanaf iso.
Of zie ik dat verkeerd ?

Ja.
Upgrade doe je in windows v.a. de gebrande dvd van iso als image of v.a. een gemaakte usb stick met die tool of van de iso met Rufus.
Zet de update uit bij het installeren.

Oke dus als ik vanaf USB start behoud ik software en drivers en is het dus geen schone installatie ?
Zo ja dan kan ik daar wel mee aan de slag gaan.

Juist, daarmee voer je ook gewoon een upgrade uit en kan je kiezen alles te behouden maar zorg altijd voor een Backup.

Goede avond allen
De Creation tool gedownload en dan start download Win 10.
Heb vervolgens deze keuze optie genomen

Het hulpprogramma uitvoeren

1.Voer het hulpprogramma uit, als nu niet al meteen de optie Uitvoeren had geselecteerd. (U moet een beheerder zijn op de pc om het hulpprogramma uit te voeren.)

2.Als u de upgrade wilt uitvoeren op de huidige pc, kiest u Deze pc nu bijwerken en volgt u de instructies voor het voltooien van de upgrade.

Tot nu toe geen problemen maar ook no niet veel mee gespeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan