Updaten van USB 3.0 driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Vervloet

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Mij Pc in slaapstand reageert niet altijd op een druk op de spatiebalk om te ontwaken. Om dit probleem op te lossen heb ik het energiebeheer aangepast. Hiermee lijkt mijn probleem opgelost.Is het updaten van de USB 3.0 driver hiervoor ook nodig ?Ik heb op Google verschillende programma's gevonden maar weet niet welk te kiezen ? besturingssysteem 8.1 ;pc Trooper met CPU/ Core i7-4771 3.50GHZ LGA1150BOX; 64bits.

Graag een beetje hulp,

Robert Vervloet

Nee, daar hoef je je driver van de usb3 niet voor te updaten. Zoals je zelf al zegt: het probleem lijkt al opgelost.

Als je wil dat we de driver voor je opzoeken, zal je ons moeten vertellen welk moederbord je hebt ;)

Ik wil die updaten omdat de leverancier en bouwer van mijn Pc dit sterk heeft aangeraden om problemen zoals het niet reageren op een druk van de spatiebalk om de PC uit de slaapstand te halen, te vermijden. Hoe kon weten dat de driver in Windows 8.1 zit ? Er bestaan toch programma's die zulke updates automatisch uitvoeren.Raad u dit aan en indien van wel, welk programma (gratis of betalend) moet ik aanschaffen ?

Sorry, Kipje, ik had vooraf uw website moeten openen om sommige vragen zelf te vinden

Dat geeft niet hoor. Heb je een update/nieuwere driver kunnen vinden via de site van Intel?

K1Pje, ik heb de intel driver geïnstalleerd. Moet ik nu nog iets doen ? Want als mijn PC in slaapstand staat word hij er ongevraagd uitgehaald ?

Lange Pier, uw website heb ik ook bekeken . Wat moet ik hiervan downloaden ? Welke driver kan ik gebruiken voor welke functie ?

Bij de windows 8 drivers staat een hotfix, die zou je niet nodig hoeven hebben bij 8.1 maar probeer het.

Overigens kun je in energiebeheer bij geavanceerd de controle over de USB poorten zo kunnen instellen dat ze altijd aan blijven.

Mij Pc komt nu altijd ongevraagd en uit zich zelf uit slaapstand. Kan dat iets te maken hebben met de download van Intel ? Hoe los ik dat op ?

Mogelijk is het de muis die je computer uit slaapstand haalt (dat is voor mij iets aannemelijker dan het toetsenbord). Als je wil kan je via apparaatbeheer deze zo instellen dat de muis de computer niet meer uit slaapstand mag halen. Dat lijkt mij in deze wel het proberen waard.

Hoe doe je dat?
1. open apparaatbeheer: rechtermuisknop op Deze pc/computer --> eigenschappen --> apparaatbeheer
2. Zoek onder het kopje Muizen en andere aanwijsapparaten je muis op en klik daar met de rechtermuisknop op --> eigenschappen
3. tabblad energiebeheer het volgende vinkje weghalen: Dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen
4. op Ok drukken om de wijziging te bevestigen.
Zie ook dit plaatje:
Naamloos.png

K1pje,ik heb via apparaatbeheer het vinkje weggehaald bij " Dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen ", toch was de computer van morgen uit de slaapstand gehaald ? Ik heb onmiddellijk gecontroleerd of het vinkje wel degelijk weg was, en ja het was inderdaad weg ? Wat kan ik verder doen ?

Heb je nog andere apparaten aangesloten op je pc? Misschien moeten we daar hetzelfde trucje mee uithalen als met de muis.

Op mijn PC is alleen een camera en een Lg beeldscherm aangesloten, de muis werkt draadloos. Zowel op de camera als op het beeldscherm vind ik in de eigenschappen geen tab energiebeheer. Dus kan ik dit trucje niet toepassen.

Uhm, het enige wat ik dan nog kan bedenken is dat de netwerkaansluiting de pc uit slaapstand haalt. Als dat het niet is, houdt het bij mij helaas op :(

Vaak is die optie aanwezig in de BIOS/UEFI (wake on LAN heet dat meestal). Als je het daar uitschakelt kan het netwerk het niet meer doen.

Maargoed, dit is dus mijn laatste gok, anders zou ik het niet meer weten :(

Bij de eigenschappen van de netwerkkaart bij geavanceerd heb je ook vaak nog opties voor de wak-on-lan e.d.

Ook zou je in de energieinstellingen bij geavanceerd alle opties even door kunnen lopen, zijn er diverse die dit euvel ook kunnen veroorzaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan