Updateproblemen windows 7 (deel 2 )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Berichten
804
Beste HelpMij,

Zo'n dikke 7 maanden geleden had ik problemen met windows update op een pas vers geinstalleerde windows 7 ultimate 64 bits op mijn computer. Het begon eigenlijk nadat SP1 werd geinstalleerd. Ik heb verder geen rare dingen gedaan wat dit probleem zou veroorzaken. Een tijdelijke oplossing was het programmaatje wsusoffline, wat goed werkte in het begin, maar nu werkt deze niet meer.

Even een korte beschrijving van het exacte probleem; Ik update windows altijd handmatig, windows laat mij weten wanneer er updates zijn, en als ik genoeg tijd heb, geef ik toestemming deze te installeren.
Nu zoekt windows update zich een ongeluk, en kan dit uren aanhouden zonder enig resultaat. De laatst geinstalleerde updates zijn van 7 maanden geleden, en ik geloof niet dat er sindsdien geen updates meer uitgegeven zijn voor windows 7.

Zelf heb via sfc /scannow geprobeert de boel te repareren, vreemd genoeg zegt deze geen fouten te hebben gevonden.

Verder ben ik aan de slag gegaan met een link dat ik elders vond hier op helpmij, het resetten van windows update componenten. dit ging bijn prima, deze bestanden kreeg ik echter niet geregistreerd terwijl de dll bestanden aanwezig zijn:

regsvr32.exe mshtml.dll
regsvr32.exe shdocvw.dll
regsvr32.exe browseui.dll
regsvr32.exe msxml.dll
regsvr32.exe sccbase.dll
regsvr32.exe slbcsp.dll
regsvr32.exe initpki.dll
regsvr32.exe wuaueng1.dll
regsvr32.exe wucltui.dll
regsvr32.exe wuweb.dll
regsvr32.exe qmgr.dll
regsvr32.exe muweb.dll.

Ook heb ik een diagnoseprogramma laten draaien, zie bijlage: Image2.jpg

Hier kom ik niet ver mee, behalve dat ik windows dan WEER zal moeten installeren, Maar dat zie ik nog even niet zo zitten..

Kortom, een lang verhaal, maar ik hoop dat ik zo duidelijk informatie heb kunnen verstrekken voor een goede oplossing.
 
Hoi,

Deze werkte eerste instantie niet. Vorige week ( eigenlijk na jouw antwoord ) nog een poging gewaagd, er kwamen maar een handjevol updates binnen ( 5 a 6 hooguit ) wat mijn inziens nog al weinig is sinds een kleine 8 maanden de pc ( althans windows ) niet meer kon updaten.
 
Goed, sinds enkele dagen in het bezit van een SSD als kleine upgrade voor dezelfde computer. Ik dacht ik doe eens gek, en installeer daarop vers windows 7 ultimate 64 bit ( zelfde versie als die op de oude schijf stond ).
Installatie ging prima, registreren ging prima, updates ging prima, tot na service pack 1, exact hetzelfde probleem weer. Is er iets wat ik mis op het gebied van microsoft updates o.i.d ?
 
Ik heb een poging gewaagd met de microsoft update fix. Die deed het eerst niet bij de vorige windows installatie. Nu wist de updatefix het exact hetzelfde probleem ( service registration is missing or corrupt ) bij de verse installatie wel op te lossen, en binnen 1 minuut kwamen nog zo'n 30 updates binnen die klaar waren om geïnstalleerd te worden. Het ziet er dus naar uit dat dit is gelukt :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan