Updates downloaden zonder Windows Update

Status
Niet open voor verdere reacties.

urtus

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2004
Berichten
19
Hallo iedereen,

De PC van mijn moeder staat vol met virussen, mallware en Trojaanse paarden.
Aan de slag gaan met Hitman Pro en een virusscanner was onbegonnen werk. Het is dus beter een volledige herinstallatie te doen.

Ik heb met haar de PC opnieuw geïnstalleerd vanuit de recoverymodus van HP.
Vervolgens moest Windows Update een flink aantal updates binnenhalen. Vermoedelijk is toen de PC kwetsbaar geweest waardoor het weer besmet is geraakt.

Ik wil het daarom offline opnieuw installeren inclusief de updates.
Hiertoe heb ik al Service Pack 1 en Service Pack 2 al gedownload vanaf de website van Microsoft.
Service Pack 2 stamt alweer uit 2009. Dit houdt in dat er nog voor 5 jaar aan updates moeten worden binnengehaald en worden geïnstalleerd.

Ik zou graag dus op een andere computer de updates vanaf SP2 willen downloaden en op CD/DVD willen branden zodat deze kunnen worden geïnstalleerd.

Heeft hier iemand ervaring mee?

Groet,
Richard
 
Hoi Richard,

Je zou hiervoor WSUS Offline Update kunnen gebruiken. Met dit programma kun je op een andere computer de updates binnenhalen en op een usb laten zetten.
Maar ik zou als ik jou was in het vervolg gelijk na herinstallatie een virusscanner installeren, dat kan nooit kwaad. kan je nu ook doen en dan gewoon de updates downloaden en installeren;)
 
Laatst bewerkt:
ScreenShot015.jpg
Ik download standaard via normale standaard functies windows updates, maar herriner me dat in verleden ( bij XP enz.. ) via Microsoft Update Catalogus heb gewenste en benodigde updates af/ en toe handmatig ge-download en ook kon ik ze opslaan op een bestemde USB stick ofzo ..
Nu zie ik ( en dat wist ik niet, weet ook niet hoezo ! ) dat ALS je Microsoft Update Catalogus gebruiken wil, dat je in je eigen Browser InvoegToepassing voor installeren moet ..

Microsoft Update Catalogus = http://catalog.update.microsoft.com/v7/site/Install.aspx?referringpage=Home.aspx
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties.
Ik had gedacht dat Microsoft een oplossing hiervoor zou aanbieden, maar helaas. Ik had geen zin om nog 'n thirdparty-applicatie te installeren.
De Microsoft Update Catalogus lukte me niet. Dit zou ik later nog eens op m'n gemakje uit moeten zoeken.

Ik heb na herinstallatie van het OS Service Pack 1 en Service Pack 2 vanaf CD-rom geïnstalleerd. Dat werkt best wel prettig eigenlijk.
Vervolgens heb ik op Modags advies gelijk de virusscanner geïnstalleerd. De verbindingen heb ik zoveel mogelijk dichtgezet met de firewall. Vervolgens heb ik de virusscanner de laatste virusdefinities laten downloaden.
Daarna ben ik de vele updates gaan downloaden en installeren met een verplichte reboot hier en daar.
Tot nu toe werkt het goed, maar ik houd m'n vingers gekruist. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan