updates installeren duurt uren en pc wordt traag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

briezertje

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Beste Helpmij Mensen!

ik zit weer eens met een vraagje.
ik heb vorige week windows 7 opnieuw geinstalleerd op mijn pc.
de eerste keer had hij 71 updates gevonden waarna hij de hele middag gelopen heeft om ze binnen te halen.
een paar dagen later had hij er weer 14 gevonden, ook nu weer de hele middag aan het updaten.
ik heb nooit moeite gehad met het updaten, hoe zou dit kunnen komen?
zowel als ik de pc aan heb, of juist uitzet duurt het uren.
ik heb ongeveer 25 mb internet van upc, en nooit gedonder gehad.

graag jullie Reactie's

B.V.D.
Danny

Hoi,
kun je niet beter eerst een speedtest doen? Om te kijken wat je werkelijke snelheid is? Heb je nog een router achter je modem zitten?
Test de verbinding ook eens met uitgeschakelde firewall en antivirussoftware en evt. rechtstreeks aangesloten op het modem.
Toevallig heb ik recent ook problemen gehad (8 Mb/s minder dan normaal) die opgelost zijn door een poortreset in de wijkcentrale. Bij jou hoeft dat niet het geval te zijn natuurlijk,heb je de meest recente drivers van het netwerkgedeelte gedownload? Andere firewall of antivirussoftware geïnstalleerd? Is het probleem ontstaan ná het opnieuw installeren van Win7?
Ben je bedraad of draadloos verbonden? In geval van draadloos test je verbinding dan eens bedraad.
We horen het verder wel.

Laatst bewerkt:
Hoi Mik Zjegger.

dank voor je snelle reactie.

ik heb even een speedtest gedaan, en deze komt uit op 24.73 mbps.
ik heb de pc rechtstreeks op de upc modem aangesloten,ook de internetkabel is resent vernieuwd.
ik gebruik al jaren panda internetsecurity inc firewall.
het probleem is ontstaan na de herinstallatie van windows 7.

gr Danny

Heb je alle drivers van je fabrikant wel geïnstalleerd? Er zitten er wel veel op de Win7 dvd maar niet alles.Kun je de specs van je pc eens doorgeven?

Ik kan niet echt een uitspraak doen, maar wat ik wel kan zeggen dat het updaten nu eenmaal best wel een tijd kan duren. Een uur is echt niet gek.

ik zopu niet weten hoe ik de specificatie's moet doorgeven, en welke?

was het maar een uurtje, hij begint s'morgens om 9 en stopt uren later.. echt wel een uur of 7 A 8 aan het updaten

Ik kan niet echt een uitspraak doen, maar wat ik wel kan zeggen dat het updaten nu eenmaal best wel een tijd kan duren. Een uur is echt niet gek.

ik heb nog even rondgekeken en het is me opgevallen dat panda internetsecurity.
denk ik de boosdoender is in dit spel...

als ik deze namelijk uitzet dan zijn de updates binnen 6 min klaar.
zet ik panda weer aan dan kan ik alleen al 20 min wachten voor hij ze binnenhaald.
en dan moet hij ze nog installeren.

ik zal nog even terug komen op deze vraag ( evt voor andere gebruikers)
ik zal als hij weer updates heeft eens de firewall uitzetten, om te kijken of deze een rol speelt of dat het echt het complete pakket is van panda...

jullie horen nog van mij.! :thumb:

bedank voor al jullie reactie's

Danny

Hoi,
afhankelijk van welke antivirussoftware je gebruikt kan dat idd een enorm verschil maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan