Updates installeren lukt niet, BSOD tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

WDHBGS

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 dec 2010
Hallo allemaal,

Ik heb spoedig een oplossing nodig.
Mijn Dell Latitude E5510 wil niet meer opstarten, nadat ik de raad had opgevolgd op de site van Microsoft Support. Ik krijg nu een fractie van een seconde een BSOD te zien, veel te kort om iets te kunnen lezen. De raad van Microsoft Support was dat, omdat mijn laptop een foutmelding tijdens het opstarten gaf over updates die niet wilde installeren, om hem geforceerd opnieuw op te starten.
Heeft iemand een oplossing?

Groetjes, WDHBGS

Is al opgelost door systeemherstel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is bij mij ruim een maand geleden gebeurd, na updates van .net framework denk ik. Ik heb de nieuwe Avast! virusscanner gedownload en het probleem was verholpen. Windows stopte op het bureaublad. Ik zeg het maar even. Je wilt dit natuurlijk niet weer en graag weten hoe of wat. Misschien staat er iets in de logboeken over fouten, zeker datgene wat je niet hebt kunnen lezen is daar te vinden. Zelf heb ik Windows 7. Bij Windows XP was het nog makkelijk om logboeken in te zien en Eigenschappen van de fouten te lezen (fouten tussen aanhalingstekens want vaak zijn fouten geen ernstige gebreken) Via Help kan je er wel komen. In Vista was het bij Systeembeheer. Dan de lijsten met fouten en meldingen op chronologische volgorde bekijken, rechts klikken en Eigenschappen kiezen. De daar genoemde namen opzoeken met Google. Aandacht houden voor services die niet worden gestart.

Je kunt Windows haar beveiligde systeembestanden controleren met de opdracht sfc /scannow en met de opdracht services.smc naar de lijst met services. Als dat bij Windows 8 anders is dan via help. Op de Website van Microsoft is een programma te vinden wat de systeemvereisten voor updates controleert, bij update probleem-oplossers en ik zou goed scannen met spy en malware scanners. Ook het register opschonen met een register hulpprogramma of "registry cleaner." Uiteindelijk vervolgens deze updates één voor één installeren en noteren welke. Voor iedere update wordt er een systeemherstelpunt gemaakt.

Er kan niks tegen een image op als je niet opnieuw wilt installeren... soms kom je in een loop terecht nl.

Ik in ieder geval, ben het daar helemaal mee eens André. Zelf heb ik een image en een kloon. Systeemherstelpunten kunnen trouwens met een enkele opdracht worden weggehaald en daarom ontbreken die vaak ook wanneer er wat aan de hand is. Ieder ongewenst programma haalt ze weg. Heb je een backup van de hele partitie die je, zeker weten, terug kunt zetten, dan kan je op systeemherstelpunten en het ongedaan maken van veranderingen (laatst bekende configuratie waarbij Windows wel opstartte) vertrouwen voor probleemoplossing. Prettige voortzetting van het weekend. Alfred

Voor mijn server heb ik gewoon een gekloonde sata schijf klaar liggen... probleem? Stekkers omzetten... en binnen een paar minuten weer in de lucht en dat zelfde geldt voor de kopie server die bij mijn zoon staat..
Duur?
Hmmmm ik heb alle kasten/ toetseborden en zo gekregen, een zuinig moederbord met CPU kost ca 100 euro (on board video), dus nog een voedinkje en wat RAM erbij en een sata schijf. De kaalste vorm kost ruim 200 euro per server als je er een 2 TB disk in zet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan