Updates mislukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
855
Hallo,

Mijn PC (Lenovo Z70-80) komt sinds enige tijd iedere dag met nieuwe Windows 8.1 updates.
Dit gaat steeds goed. Tot nu toe. Vandaag moest ik de pc herstarten voor updates maar nu kan hij ze
niet afronden. Bij 30% herstart de pc. Daarna duurt het een eeuwigheid voor hij weer bij de updates komt en dan
geeft hij aan dat de updates mislukt zijn en dat ze ongedaan gemaakt worden. Dit blijft echter steeds opnieuw gebeuren. Wie weet hoe ik dit oplos?

Groeten,

gast0685
 
Betekent het probleem dat de computer helemaal niet meer normaal op / doorstart naar het beginscherm en dat hij blijft hangen in het updategebeuren of............. (ik weet namelijk niet zeker of ik je helemaal begrijp)
 
gast0225 > na drie of vier keer herstarten kom ik wel gewoon weer aangemeld. Maar als ik dan op het aanmeldscherm kijk staat er gelijk alweer dat er morgen updates moeten worden geïnstalleerd, wat me niet normaal lijkt. Het lijkt mij logischer
dat hij updates in één keer doet in plaats van steeds een klein beetje. Net als vroeger met Windows XP: update 1 van 35 installeren...
Manamana > bedankt voor je tip maar aan deze link heb ik vrij weinig. Windows 8.1 werd meegeleverd met de laptop dus daar heb ik niet naar geüpdatet. Het gaat dus om standaard updates die mislukken.

Ik probeer nu de updates handmatig te installeren. Eens zien wat dat oplevert...
 
Laatst bewerkt:
Ok, dan denk ik dat ik het nu begrijp. Rest de vraag : om welke update(s) gaat het, de KB nummers?
 
Die verschijnen in het update scherm voordat ze gedownload worden.
 
Als ik bij de lijst met updates kijk zie ik een waslijst aan mislukte updates. Maar dat zijn veel dezelfde.

Screenshot (2).jpg

Screenshot (3).jpg

Screenshot (4).jpg

Screenshot (5).jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn er nog al wat. Andere helpers wat is jullie conclusie in deze. Michi wacht even op andere reacties. gast0225 graag help....

De mijne is deze. Het is iets met het framework wat niet goed zit zo is mijn analyse. En nee je hoeft die oude niet te verwijderen.

Om updates door te voeren moet je de computer opnieuw opstarten. Meestal wordt dat wel gevraagd.

Mogelijk even hier lezen en is dit bruikbaar.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/net-framework-windows-8
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat er eigenlijk 2 data zijn geweest waarop het hele spul binnenkwam en waarop het vervolgens fout ging.
Ik ben bang dat er iets meer aan de hand is, maar ik zou zo niet 1,2,3 durven zeggen waar het aan schort. Da's bij updateproblematiek niet zelden koffiedik kijken. Gelukkig heb je recht op (gratis) telefonische Microsoft support bij update problemen, maar voordat je gaat bellen, zou ik de automatische reparatietool nog willen adviseren : Klik
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de updates inmiddels handmatig gedownload en geïnstalleerd en alles doet het weer normaal.

Bedankt voor alle hulp
 
Dan heb je dat netjes gedaan en we deden het weer graag. Namens allen zeg ik dan maar weer. Groeten van mij. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan