Updates niet voltooid window 10.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie1971

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
Mijn Toshiba laptop start niet meer op
Hij geeft een blauw scherm met de tekst (de updates kunnen niet worden voltooid, wijzigingen ongedaan maken ,schakel de computer niet uit)
Hij staat de hele dag al aan maar er veranderd niets .
Wat moet ik doen ?
Opstarten met f 8 werkt ook niet

Wie kan mij helpen

Mvg Ron

Gewoon je systeembackup, die je natuurlijk op externe hdd hebt bewaard, terugzetten?

Anders : Windows (10?) er opnieuw opzetten. Maar je hebt wel wat gedaan, want je schrijft dat opstarten met F8 niet werkt, dus je hebt het proces uiteindelijk handmatig onderbroken.............
Dat de F8 niet werkt klopt wel, dat moet je eerst even handmatig in Windows 10 activeren om dat in toekomstige gevallen te kunnen gebruiken, Klik, zo dus.

Laatst bewerkt:
Laptop is pas nieuw ,we hebben nog geen Back-up
Laptop is nieuw gekocht ,Windows 10 zat er al op
Er zit alleen een office code bij ,kunnen we van de site office downloaden

Wat moet ik doen?

Mvg Ron

Gewoon de machine herstellen naar de fabriekswaarden (zoals in de handleiding die je erbij hebt gekregen wordt beschreven) en daarna opnieuw updaten.

Ik kan er niks mee, blijft constant op blauwscherm staan met de tekst updates kunnen niet worden voltooid
In de handleiding kan ik ook niets vinden.

Mvg Ron

Jawel, ik wil niet eigenwijs zijn, maar ik weet voor 99,99999999% zeker dat er in de handleiding van je laptop iets staat over het recoveren van de machine naar de fabrieksinstellingen, d.m.v. bijv. herstelmedia. Daartoe moet je dan bij het aanzetten de herstelmedia gebruiken, die je bij het eerste gebruik van de machine wel even zelf hebt moeten maken...................... (!!!) Toshiba heeft dat geweldig voor elkaar en welke dat is / hoe dat moet, tja dát staat in de handleiding. Daarnaast is er ook nog de algemene herstelmethode naar de fabriekswaardes.

Over welke laptop hebben we het (precies)?

Laatst bewerkt:
Het gaat om de Toshiba satellite L50-B-1WC

Bij het installeren hebben we alle stappen doorlopen maar wij zijn niets tegen gekomen over herstel media

Gr Ron

Laatst bewerkt door een moderator:
Begin maar te lezen op pagina 5.23 van de handleiding Klik.

Een stukje hieruit :

Systeemherstel Er is een verborgen partitie op de vaste schijf toegewezen aan de opties voor systeemherstel voor het geval er een probleem optreedt.
U kunt ook herstelmedia maken en het systeem herstellen.
De volgende items worden beschreven in dit gedeelte:Herstelmedia maken
De vooraf geïnstalleerde software herstellen met de gemaakteherstelmedia
De vooraf geïnstalleerde software herstellen vanaf het herstelschijfstation
Herstelmedia maken In dit gedeelte wordt beschreven hoe u herstelmedia maakt.
Vergeet niet de netadapter aan te sluiten wanneer u herstelmediamaakt.Sluit alle softwareprogramma's, behalve Recovery Media Creator.Gebruikershandleiding 5-23

Zo ga je op pagina 5-26 het volgende lezen:

De vooraf geïnstalleerde software herstellen vanaf het herstelschijfstation.
Een deel van de totale vaste schijfruimte is geconfigureerd als een verborgen herstelpartitie.
In deze partitie worden bestanden opgeslagen die kunnen worden gebruikt om vooraf geïnstalleerde software te herstellen in geval van problemen.
Als u vervolgens uw vaste schijf opnieuw gebruiksklaar maakt, dient u geen partities te wijzigen, te verwijderen of toe te voegen op een andere manier dan wordt vermeld in de handleiding. Als u dat wel doet, is er mogelijk geen ruimte beschikbaar voor de vereiste software. Bovendien kunt u mogelijk de computer niet installeren als u een partitieprogramma van derden gebruikt om partities op de vaste schijf opnieuw te configureren.
Zorg dat de netadapter is aangesloten tijdens de herstelprocedure. Wanneer u het Windows-besturingssysteem opnieuw installeert, wordt de vaste schijf opnieuw geformatteerd, waardoor alle gegevens erop verloren gaan.
1. Klik op het aan/uit-pictogram ( ) op het startscherm en selecteer Opnieuw opstarten.
2. Houd de toets 0 (nul) ingedrukt en laat de toets één seconde nadat de computer is ingeschakeld los. Kies Ja als u wilt doorgaan.
3. Selecteer Probleemoplossing.
4. Selecteer De pc opnieuw instellen.
5. Volg de instructies op het scherm om het herstel te voltooien.

En tot slot : ;) :D

Herstelschijven bestellen bij TOSHIBA
U kunt productherstelschijven voor uw notebook bestellen in de TOSHIBA Europe Backup Media Online Shop.
Houd er rekening mee dat deze service niet gratis is.
Ga hiervoor naar https://backupmedia.toshiba.eu

Laatst bewerkt:
Dan wordt het toch een nieuwe herstelschijf bestellen
Want we kunnen niet bij de vasteschijf komen van de laptop

Bedankt voor de hulp

Groeten Ron

Jawel, dat kun je wel, lees nu even de handleiding goed door, pagina 5-26! Ik maak het rood en groot in het bericht hierboven.

Te beginnen bij stap 2, want stap 1 kun je niet uitvoeren. Dat hoeft ook niet, want dat vertelt alleen dat je opnieuw op moet starten. Dat moet jij nu dus doen door de aan en uit knop te gebruiken.

Ik ben overigens lichtelijk 'geëmotioneerd' door je probleem. Redenen?
Je bent inmiddels al de zoveelste die KENNNELIJK een nieuwe computer / laptop in gebruik neemt zonder even na te denken over wat te doen als er ooit problemen komen. Computers gaan wel eens stuk en / of gaan hangen. Ik neem dat aan dat je dát wel wist. ;) :D
Als je dan een splinternieuwe machine in huis krijgt, dan ga je imho bij het in gebruik nemen toch ook even de handleiding erop napluizen omtrent, wat te doen bij een hangende Windows, etc. etc. ?

Daarnaast : al hetgeen ik uit de handleiding heb gekopieerd en hierboven heb geplakt, had je zelf toch ook kunnen vinden in de handleiding?

Laatst bewerkt:
Lees even de laatste alinea's van mijn vorige bericht, die 6 regels heb ik net toegevoegd.............

En zie ook bericht 4 hierboven..........

Verder : "No offense" ;) :D

Laatst bewerkt:
Ik weet niet welke handleiding jij hebt maar bij die van mij staat dat er echt niet in.
Hij doet het weer,daar ben ik heel blij mee
Hartelijk dank voor de snelle hulp

Groeten Ron

Klik in bericht 9 in de eerste regel op het (rode) woord "Klik". Dat is o.a. de handleiding van een L50-B

Graag gedaan en veel succes met de machine.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan