Updates virusdefinities niet verwerkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frihowopro

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Sinds ik enige weken geleden de programma's Registry Easy en AdWare heb gedraaid wordt het virusdefinitiebestand van McAfee Internet Security (legale versie) niet meer geüpdate. McAfee doet wel de update van software, maar niet van het DAT-bestand. PC draait op Windows Vista.

Ik heb per E-mail tweemaal suggesties gekregen van de support van McAfee, maar beide oplossingen (geavanceerde internetinstellingen van internet explorer aanpassen of terugzetten naar standaard, autofix-programma's gedraaid) brengen geen oplossingen. Mijn standaardbrowser is Firefox.

Als ik McAfee volledig opnieuw installeren gaat dat wel goed, maar na zeven dagen krijg je weer de melding dat het DAT-bestand is verouderd.

Gisteren McAfee volledig van PC verwijderd en officiele trialversie van Norton Internet Security gedownload en geinstalleerd. Installatie verloopt prima. Kreeg bij opstarten eerst een aantal softwareupdates binnen. Maar ook Norton meldt dat het virusdefinitiebestand verouderd is. Als ik LiveUpdate van Norton draai krijg ik wel de streaming updates maar de update van het virusdefinitiebestand wordt niet verwerkt.

Ook geprobeerd: De firewall van mijn router tijdelijk geheel uitzetten. Werkt ook niet.
Ook geprobeerd: Teruggegaan naar Windows-systeemherstelpunt van voor het draaien van Registry Easy en AdWare. Werkt ook niet.

Mijn conclusie: Het ligt niet aan Mcafee of Norton, er is iets niet goed in mijn windows- of internetinstellingen (MOGELIJK veroorzaakt door Registry Easy of AdWare) waardoor het verwerken van DAT-files / virusdefenitiebestanden wordt verhinderd. Ik heb net als jullie natuurlijk geen zin Windows geheel opnieuw te installeren.

Wie heeft goede tips?

Al een volledige scan gedaan op virussen en/of spyware?

Gaat het om "mcAfee VirusScan Enterprise 8.0.0" ??

Nee. Het betreft McAfee Internet Security voor particulier (thuis)gebruik.

Ik weet niet waar je heen wilt, maar ik heb nog niet geschreven dat ik SuperDAT al heb geprobeerd. Die herkent geen McAfee producten op mijn PC.

McAfee heeft het update gedeelte aangepast. Je moet nu "McAfee Common Management Agent 3.6" gebruiken. Zie ook Hier
Ik weet alleen niet of "McAfee Internet Security" hier ook gebruik van maakt. Maar is altijd te proberen.

Al een volledige scan gedaan op virussen en/of spyware?

Jouw advies opgevolgd. De dag nadat ik Norton installeerde een volledige scan gedaan. Norton vond alleen wat "tracking cookies" maar geen ernstige virussen. MAAR: Norton installeerde die dag wel opeens de actuele virusdefinitiebestanden. Inmiddels ben ik drie dagen verder en is het probleem niet teruggekomen. Ik krijg nu telkens netjes alle updates die goed worden geinstalleerd.

Ik heb geen enkel idee wat er is veranderd :confused:. Mogelijk heeft Norton zelf iets rechtgezet, maar dat kan ik nergens controleren. Over een kleine maand loopt mijn officiële McAfee abonnement af. Ik denk dat ik maar eens een jaartje Norton ga proberen.

In elk geval: Het probleem is na weken "zomaar" opgelost, en ik heb geen zin om uit te gaan zoeken hoe dat zo is gekomen.

Topic closed!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan