Updates win 7

• Onderwerp starter Onderwerp starter AvP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AvP

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2009
Bijna iedere dag krijg ik een update binnen voor Windows 7. Is dit normaal ? En kan iemand mij vertellen waarom er zo veel updates binnen komen voor Win7. Ik word er niet goed van.

Heb je al gekeken of het niet steeds dezelfde is ? Kan je aan het nummer zien !

Je geeft echt wel (heel) weinig info. Stoffeer je vraag steeds met voldoende en duidelijke info, eventueel verduidelijkt met een (aantal) schermafbeelding(en).

Over welke update(s) gaat het ? Altijd dezelfde of verschillende ? Welk is het KB-nummer van die update ? Welke actie(s) heb je al ondernomen en wat was het resultaat ervan ?

Hallo AvP.
Ik denk en gok dat dit een update is van Windows Defender. :D En ja daar wordt je niet goed van.

Nog niemand een gokje of wachten we op info van de TS ? ... :d

KB nummer, acties ondernomen, resultaat ? Ik krijg updates binnen om te installeren en wil alleen weten of het normaal is dat ik bijna iedere dag updates binnen krijg die geïnstalleerd worden op mijn pc.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zonder een correct antwoord op mijn duidelijke vragen kan ik jouw vraag niet beantwoorden.

Succes verder met je vraag. :thumb:

De vraag is nog niet opgelost maar dat komt door mijn eigen domheid. Er werden vragen gesteld die ik niet begreep maar intussen ben ik daar achter gekomen.
De ontbrekende dingen zijn dat het steeds dezelfde update is: Definition Update for Windows Defender - KB915597 (Definition 1.231.1698.0)
Downloadgrootte: 1,8 MB
Type update: belangrijk
Install this update to revise the definition files used to detect spyware and other potentially unwanted software. Once you have installed this item, it cannot be removed.

Deze update komt steeds maar terug terwijl ik tot drie keer toe deze update heb geïnstalleerd.

Hallo,

Dan kun je hem verbergen in windows 7 en je ziet hem nooit meer.

De update-functie van Windows is ook bereikbaar via Configuratiescherm / Systeem en beveiliging / Windows Update. Selecteer de updates die waarvan je geen melding meer wilt ontvangen door deze aan te klikken. Door de Ctrl-toets ingedrukt te houden terwijl je klikt, kun je meerdere updates selecteren. Klik rechts op de selectie en kies Updates verbergen. Je kunt deze actie altijd ongedaan maken door Windows Update opnieuw te starten en de optie Verborgen updates herstellen te kiezen uit het linkermenu.

Dank je wel voor je reactie Manamana. Nu even afwachten of deze nare update weg blijft.

Ben ook eens benieuwd AvP. ;)

Manama, dat was niet de oplossing. Ik krijg nog steeds die update binnen: Definition Update for Windows Defender - KB915597 (Definition 1.231.1698.0)
Downloadgrootte: 1,8 MB

Deze update zou virusdefinities bevatten en die moeten vaak worden bijgewerkt. Dus 'vaak' moet je je niet druk om maken, want bij Norton krijg je die ook om de drie/vier uur. Vraag is wel: 'mislukt deze installatie dan'? Want dat zou dan logisch zijn.

Scan eens met MBAM.

Doe het volgende: ga naar Start / Uitvoeren, kopieer en plak sfc /scannow in het Uitvoeren-venster,
klik daarna op OK of gebruik de Entertoets.

SFC staat voor SystemFileChecker en controleert de systeembestanden.

Laatst bewerkt:
Hoeveel virus scanners heb je lopen. Dat kan al een probleem zijn. Windows Defender wordt automatisch uitgeschakeld als je een virus scanner hebt van een derde partij.

Ik heb alleen Panda Antivirus Pro op de pc staan.

Ik heb alleen Panda Antivirus Pro op de pc staan.
Dat is voldoende, defender heb je niet nodig (eerlijk gezegd rommel) zet daarvoor in de plaats Mbam (free) erbij (zie link in mijn handtekening).
Ga naar services.msc (Wintoets + r) of systeembeheer en schakel Windows Defender uit (opstarttype uitgeschakeld)!
Windows Defender.jpg Windows Defender(eigenschappen).jpg
Je hebt je vraag al opgelost zie ik nu?

Laatst bewerkt:
Mik Zjegger zei:
Je hebt je vraag al opgelost zie ik nu?

Nou Mik, eigenlijk niet maar de dingen die mij (digibeet) worden aangeraden te doen gaat boven mijn pet dus heb ik aangevinkt dat het probleem is opgelost.

Dat is niet erg als je maar de zaken die aangegeven worden goed leest. Bepaalde zaken kunnen boven de pet gaan, maar er zijn ook zaken die vrij eenvoudig zijn zoals het scannen met MBAM. Je kunt ook aangeven wat je wel of niet gedaan hebt, wel of niet begrijpt. Heb je die updates nu op verbergen gezet en zijn deze nu werkelijk geïnstalleerd of staat de installatie op mislukt?

Als je wilt kan ik het je stap voor stap uitleggen, vandaar dat ik de screenshots al had geplaatst.
Dat je een digibeet bent, zoals jezelf aangeeft, is geen schande dan houden we daar rekening mee.
Laat het maar weten. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan