updates windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
vanmorgen waren updsates voor windows 10, deze laten downloaden en installeren, pc opnieuw opgestart, maar nu is hij nog steeds bezig met installeren, zeker al 25 minuten, zie printscreen
dell.jpg
wat te doen
 
Koffie zetten!
Het kan soms even duren.
 
vroeger kon je kiezen wanneer de updates (en welke) gedownload en geinstalleerd moesten (konden) worden, nu gebeurt het automatisch als de pc word gestart, het enige is nu dat je 7 dagen kunt onderbreken (uitstellen)
maar ik wil zelf de baas zijn over mijn pc en niet Microsoft.
is dat ergens in te stellen ?
 
Indien dat bij mij gebeurd, reboot ik en tot nu toe werkt Windows gewoon weer, heb desnoods een up-to-date back-up maar nog niet nodig gehad.

Microsoft wil er zeker van zijn dat je de updates binnen krijgt om problemen te voorkomen, op zich wel een goed idee vind ik.

En over Windows wordt je nooit de baas, die is en blijft van Microsoft, een Linux distributie gebruiken, ben je wel de echte baas.
 
Volgens mij is de benodigde tijd afhankelijk van de snelheid van de computer met grafische kaart. Een 25 minuten is normaal.

Naast updaten zijn er nog twee processen die daarna afgehandeld moeten worden. Er wordt gezocht naar noodzaak van nog nieuwere updates, denk ook aan updates van andere Microsoft producten en drivers. Daarnaast wordt de schijf opnieuw geïndexeerd. Ik heb de service Indexing, voor snellere zoekacties, uitgeschakeld en merk geen verschil bij het zoeken naar bestanden.

In de instellingen van Updates > Geavanceerd is aan te geven dat je geen updates wilt ontvangen voor andere Microsoft Producten en bij afzonderlijke drivers in Apparaatbeheer dat deze niet moeten worden geupdate. Voor een grafisch stuurprogramma kan dat behoorlijk verschil maken.

De snelheid van de harde schijf kan een rol spelen want bij traditionele harde schijven en vooral de groene, kan die behoorlijk achterblijven. Ik denk dat het ook uitmaakt of je niet af en toe schijfopruiming hebt gedaan en dan de tijdelijke Windows en Update bestanden hebt verwijderd. Bij het verwijderen van tijdelijke update bestanden kan je niet terug dus er zouden dan geen problemen met de werking moeten zijn.

Je kan altijd de opdracht sfc /scannow geven om de beveiligde systeembestanden te laten controleren en via bestandsbeheer en eigenschappen van het C station een schijfcontrole doen. Repareer alleen het bestandssysteem. Er zijn verschillende programma's om het register op te schonen en te comprimeren. Het veel gebruikte CCleaner kan dat ook. Omdat het register vaak wordt geladen kan dat bij intensieve taken wat uitmaken. Na enkele jaren zal het honderden ongeldige regels bevatten. Stel het virtueel geheugen (schijfgeheugen) even groot minimaal als maximaal in en even groot als het fysiek geheugen. Daarbij kan je het een keer gedurende één sessie uitgeschakeld laten en eerst de schijf optimaliseren alvorens het opnieuw in te stellen. Het optimale werkgeheugen voor Windows 10 is 8 Gigabyte. Heeft u geen grafische kaart maar een grafische chipset op het moederbord, dan worden taken haast half zo snel afgehandeld.
 
kb890830
kb5012117
kb5012599
download/installatie/incl. opnieuw opstarten exact 28 minuten. En inderdaad na het opnieuw opstarten duurt het langst. i7 zie mijn handtekening.
 
Deze drie duurden op mijn quad core, met SSD harde schijf en 8 Gb. geheugen, 20 minuten waarbij je gewoon door zou kunnen werken en 2 X 2 minuten blauwe schermen, dat is voor en na het opnieuw opstarten. Je kan zien dat het deze drie updates waren bij Geschiedenis van updates. De quad core wil ik ook niet meer kwijt en vraagsteller heeft waarschijnlijk een veel tragere computer maar misschien heeft iemand desondanks iets aan de tips. Er was een .net update bij en dat wil ook wel eens verschil maken. Dat er eerst een andere versie geïnstalleerd moet zijn of dat er wat aan mankeerde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan