Updates windows 7 mislukken allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
En in posting #9 staat nog een tip waar we ook nog niets van teruggehoord hebben.

Tijs.

Eerlijk gezegd heb ik WSUS Offline niet gedaan, omdat ik er niets van begrijp en dan durf ik het niet aan.

Post 9 durf ik ook niet te doen, alles in het Engels en dat snap ik niet. Ik heb echt een nederlandse handleiding nodig.

Laatst bewerkt:
Voor wat betreft posting #9: Zie deze NL handleiding waar je (in de laatste stap) alleen de repairs aanvinkt en laat uitvoeren die ik in posting #9 aangaf.

En als je iets niet doet (om welke reden dan ook) geef dat dan meteen aan: Het is bijzonder irritant om, als helper, tips te geven en daarna te moeten aandringen op een terugmelding.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Sorry, maar als ik deze handleiding lees, dan durf ik dat niet aan. Mijn pc functioneert heel goed, behalve dat ik geen updates van Microsoft krijg of kan installeren.
Alle stappen die ik heb gedaan hebben dat probleem niet opgelost en inmiddels heb ik via facebook begrepen, dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Stap 9 is voor mij als leek, net even iets te ingewikkeld en ik had wel netjes aangegeven, dat mijn Engels niet voldoende was om deze stap uit te voeren.

Laatst bewerkt:
@Veng: SURS/CheckSur update niet je hele systeem, het enige wat het doet is het repareren van eerdere updates die (om welke reden dan ook) niet (meer) goed op je systeem staan, eigenlijk verwijderd hadden moeten zijn etc.
Niet voor niets dat SURS/CheckSur altijd als eerste wordt gedaan/geprobeerd als SP1 voor Windows 7 niet te installeren blijkt etc.

@gerbril: Ik geef het op, nu zelfs een NL handleiding blijkbaar te ingewikkeld blijkt. Wat mij betreft zet je nu de vraag als opgelost, want ik vermoed sterk dat we hier vanaf het forum je niet (verder) kunnen helpen. Uiteraard kun je je pc/laptop binnenbrengen bij een PC-technicus die de tips dan voor je uitvoert nadat hij/zij een volledige spiegelkopie heeft gemaakt van je huidige harde schijf.

Tijs.

@dnties: Klinkt plausible. Ik heb zelf zo veel problemen met updates gehad dat ik echt niet meer weet wat ik allemaal gedaan heb om dit proberen op te lossen. Niet gelukt en toen maar overgestapt op Win10.
@gerbril:
Blijkbaar kan dat met een truck nog steeds gratis:
"Gebruikers die de toegankelijkheidsopties hebben ingeschakeld op hun computer kunnen nog steeds gratis upgraden naar Windows 10. Microsoft heeft namelijk een uitzondering ingebouwd voor slechthorenden, slechtzienden en mensen die op een andere manier gehandicapt zijn en daardoor gebruik moeten maken van de toegankelijkheidsfuncties.

Klik hier om het artikel te lezen." Zou ik ook even doen.
Denk je dit te willen maar moeite te hebben met de andere schermen van win10, installeer dan "classic shell": http://www.classicshell.net/downloads/
Installeren is 'n fluitje van een cent: alle instellingen laten staan zoals ze staan.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de Tip Veng, ik denk dat er niets anders op zit. Ik ga het proberen.

Mocht je alsnog bereid zijn om met WSUS Offline aan de slag te gaan en je heb niemand in de buurt die wel wat Engels begrijpt, geef dan maar een seintje dan begeleid ik je met screentjes en met een woordje uitleg.

Even een update. Geprobeerd W10 te installeren, maar hij bleef hangen op 99% na 19 uur. Afgebroken maar en in de veilige modus W7 kunnen herstellen.
Ik wil WSUS graag doen, maar weet niet wat ik moet aanvinken, ik heb helaas geen hulp, daarom zoek ik het hier. Dus een uitleg zou geweldig zijn.
Vandaag wilde dit microsofthulpprogramma wel iets doen, laatst bleef hij uren zoeken en dit is de uitslag:
update probleem.jpg Bij microsoft gaan kijken, maar die heeft 0 resultaat voor deze foutmelding.

Mocht je alsnog bereid zijn om met WSUS Offline aan de slag te gaan en je heb niemand in de buurt die wel wat Engels begrijpt, geef dan maar een seintje dan begeleid ik je met screentjes en met een woordje uitleg.
thumb:

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik ga het proberen. Inmiddels heb ik met SubIn ACL getracht de fout te herstellen, maar of dat succesvol is geweest betwijfel ik.

Nog even een vraag. Heb je gekeken of je nog herstelpunten had van voor 6/9/2016
?

Ik heb nog eens gekeken naar jouw screenshot op pagina 1 en dan kom ik tot de conclusie dat de updates met als datum 14-9-2016 in werkelijkheid de updates van augustus 09/08/16 zijn. Dat is vreemd. Dus in werkelijkheid heb je die van september helemaal niet binnengehaald.

Over de log-file van offline WSUS: Lijkt erop dat er wat mis is gegaan bij de download van wsusscn2.cab , wat de (offline) catalogus is van alle essentiële updates die Microsoft heeft uitgebracht. Dat lijkt me de reden waarom je de mededeling krijgt dat hij niet digitaal ondertekend is. Ook bemoeienis van anti-virus software bij het opslaan ervan kan hiervoor verantwoordelijk zijn, overigens.

Je kunt wsusscn2.cab ook hier downloaden (huidige grootte: 178 MB).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan