Updates XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul-RT

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
6 dec 2003
Berichten
10.887
Een pc van een klant heeft me een (Niet orriginele) kopie win XP pro (engels) laten installeren.
Nu wil ik een service pack-1 updaten, maar bij de installatie daarvan krijg ik een melding dat de product-key niet goed is.

"The product-key used to install windows is invalid".

Komt dit door de "illegale" of niet geregistreerde versie?
De cd-key werd normaal geaccepteerd tijdens de installatie.
 
Laatst bewerkt:
Dit komt inderdaad doordat het een illegale versie is.

Greetz Patrick
 
Nee het is niet alleen omdat het een illegale cd is!

Deze cd zal meerdere keren al op andere pc's geinstalleerd zijn en geactiveerd bij microsoft!
Het geval is bij XP dat een key maar 3 keer gebruikt kan worden Dat is de limiet pas dus op met het kopen van gekopieerde cd's bv zoals ze op marktplaats worden aangeboden, wat daarvan is de key niet geldig meer

Groet Edith
 
Het heeft er toch echt mee te maken dat het een illegale versie is.

De cd-key zal ook wel één van de bekende zijn.

Begint hij met FCKGW....?

Greetz Patrick
 
Patrick, dat klopt, begint met FCKGW.
Ik ga de klant niet blij maken dit weekend..... :D
 
Deze key code komt me bekent voor.
Wat is hier mee aan de hand? Is dit gewoon een bekende keycode die bijna iedereen krijgt of waarvan de eerst cijfer/letter reeks het zelfde is, of duidt dit op een illegale versie? Ik heb hier toch een originele window xp schijf

Groet Edith
 
ps ik begin te vezen dat ik een kat in de zak gekocht hebt, hij was immers niet geseald!

Kun je een originele versie XP dan wel op meer dan 3 pc's installeren zonder dat daar een linmiet aan vast zit?

Groet Edith
 
@Edith1,
FCKGW... is de meest bekende iligale XP nummer.
Dit heeft totaal niets te maken met dat XP op meerdere pc's geinstalleert staat.

Als je een Corporate of professional versie van XP hebt kan je hem op meerdere pc's installeren.
Bij mijn weten hoeven deze versie's namelijk niet geactiveert te worden.
De Home versie wel, die kan je dus maar op 1 pc installeren.

Je geeft al aan dat ie niet geseald was, dit zegt mij eigenlijk al genoeg.:D

@Paul-RT,
Heb je hier iets aan?
Geplaatst door crash
Het is te omzeilen.
http://www.pc-active.nl/toonArtikel.asp?artikelID=397

en
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q328874

Let op dit wordt door Microsoft zelf uitgelegt.
Dus niks iligaals aan qua links.:).
Bron;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=149428&highlight=fckgw
 
He Thanks, Ik heb inderdaad ergens een schijfje liggen die ik ooit gekregen heb maar nooit gebruikt hebt daar staat inderdaad de eerste letters van die code op. En ik ben blij dat ik me vergiste want ik dacht dat dit de code van de upgrade cd rom was

Met de andere schijf ben ik dus niet genept. In deze cd rom zitten fluor "watermerken" met onder andere het logo van Micosoft (weet niet precies hoe ze dit noemen) Van Microsoft En ziet er verder origineel uit
Het is een Upgrade xp home, versie 2002, incl service pack 1

Op deze pc is het upgraden goed gegaan, maar na het installeren op de andere pc kreeg ik hem dus niet geinstalleerd, ik kreeg de melding The Product Key used to install Windows is invalid.

De beginletters zijn van de code is FCCDH Is er dan gewoon iets fout gegaan? Ik heb nog 20 dagen om te activeren.
Ik ben al bij die link gaan kijken welke je geven hebt maar in het Engels vind ik het vrij in gewikkeld en durf niet zomaar iets te doen

Groet Edith
 
Een originele XP cd (na aktivatie/registratie) kun je maar op 1 pc gebruiken. Voor een andere pc dien je dus een andere cd (key) te gebruiken
 
Oeps, Ik kan zeker niet aan een andere key komen?
Gaat dus een dure grap worden op die manier.
Het zou dus betekenen dat ik nog een nieuwe upgrade moet gaan kopen?


Groet Edith
 
Wat als nu mijn pc crasht of ik wil gewoon eens alles formateren en ik zet 98se er weer op en ga daarna upgraden met de xp home cd rom die ik nu heb? Dan zou dat dus ook niet meer gaan? :(


Groetjes Edith
 
Als de software opnieuw moet worden geïnstalleerd, moet deze dan ook opnieuw worden geactiveerd?

Niet altijd. Als dezelfde versie van de software opnieuw wordt geïnstalleerd op dezelfde machine en de vaste schijf vóór de installatie niet opnieuw is geformatteerd, blijft de software geactiveerd. Als de vaste schijf is geformatteerd voordat de software opnieuw wordt geïnstalleerd, moet deze opnieuw worden geactiveerd. Dit komt doordat de activeringsstatus van de software op de vaste schijf is opgeslagen en deze status wordt gewist als de schijf opnieuw wordt geformatteerd.
 
Misschien is dit nog een aardig tip(je)? (heb er verder geen verstand van...) :)
 
Crash, dat is zeker info waar ik iets aan heb. Thanx.
Ik heb nog een code van xp. Begint met FM9FY.
Kan ik dat op een draaiende xp nog wijzigen?
Een "key-finder" is in staat de cd-key te tonen; dan moet ik dat toch kunnen wijzigen.....

Kan ik bij installatie een andere cd-key gebruiken dan bij de cd wordt geleverd?

(lol, wel tricky vragen op dit crack-loze forum... :D)
 
Ok, thanx allemaal.
Genoeg over dit onderwerp; vraag is opgelost.
(anders wordt ik nog eens gebounced....) :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan