updates XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

adnieuwenhuizen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 sep 2003
Na een volldige herinstallatie en het binnenhalen van de nodige updates lukt het mij niet de volgende 3 essentiele updates te installeren. Capicom KB931906 Net Framework Sp1 en KB 936181. Telkens na opstarten worden ze wel binnen gehaald maar dan lukt het niet. Ook na handmatig opvragen en in veilige modus lukt het niet.

Heb je een echte legale windows of heb je een illegale versie van windows?
Is het laatste het geval dan heb je een slechte versie en raad ik je aan er gewoon 1 te kopen in de winkel. dan heb je ook geen rotzooi ermee;)

Nee ik heb een legale versie voorgeinstallerd op mijn pc. Bij opvragen van de updates geeft hij ook aan dat ik een legale versie heb en alle andere updates zijn ook gewoon geinstallerd alleen deze 3 dus niet.

Geef hij geen foutmelding erbij ofzo?
Dat maakt het zoeken misschien wat makkelijker;)

Nee ik krijg geen foutmelding. Alleen de mededeling dat de 3 updates niet zijn geinstalleerd.

Voor sommige updates is het noodzakelijk dat bepaalde services en volgens mij ook Taakplanner staan ingeschakeld maar volgens mij moet je daar dan altijd melding over krijgen in geval je update via Software in Configuratiescherm en de knop Nieuwe Programma's toevoegen. Dan lijkt me hier de situatie van toepassing dat er nog geen nieuwe update methode werd geïnstalleerd en het bestand Wups.dll ontbreekt. Microsoft geeft hierover duidelijke uitleg en je kunt het controleren in het register. Met dank aan Microsoft.

http://support.microsoft.com/kb/943144

Oorzaak
Dit probleem treedt op vanwege de manier waarop Windows-systeembestanden worden vervangen tijdens een herstelbewerking van Windows XP. Wanneer u een Windows-installatie herstelt via de cd van Windows XP, worden tijdens de herstelbewerking de volgende twee bewerkingen uitgevoerd:
• Alle systeembestanden van Windows worden vervangen door de bijbehorende bestanden op de cd.

Opmerking Ook de Windows Update-bestanden worden vervangen.
• Het Windows-register wordt hersteld.
De nieuwste versie van Windows Update bevat een bestand dat niet is opgenomen in de oorspronkelijke versie van Windows XP. Dit bestand heeft de naam Wups2.dll. Na afloop van de herstelbewerking ontstaat derhalve de volgende situatie:
• Het bestand Wups2.dll blijft aanwezig op de computer.
• De registervermeldingen voor dit bestand ontbreken.
Omdat de registervermeldingen voor Wups2.dll ontbreken, mislukken update-installaties.

Dit lijkt me niet de juiste oplossing.
A. Ik heb al eens eerder na het verschijnen van dit artikel een volledige herinstallatie gedaan.
B. De herinstallatie is niet vanaf CD maar recovery
Ik ga maar weer alles opnieuw doen in de hoop dat het dan weer goed gaat.

Je krijgt alleen uitsluitsel wanneer je het register controleert op verwijzingen naar Wups2.dll zoals op de hulppagina wordt aangegeven want door een recovery zal het register ook zijn teruggezet.

Register bewerkt volgens de aangegevn methode. Heeft niet geholpen. Omdat er wel meer problemen zijn en we toch ook een snellere pc nodig hebben. Stoppen we met deze en gaan over tot aanschaf van een nieuwe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan