updates XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Ik werk (nog) met Windows XP. Er zouden vanaf 1 april geen updates meer gebeuren door Microsoft. Toch sluit mijn computer bijna altijd af met updates als ik klik op het overeenkomstig icoontje. Kan iemand dat verklaren?

Dat kan dan zijn er nog updates die je niet hebt geïnstalleerd, ook heeft Microsoft na 8 april nog een update voor XP uitgebracht vanwege die IE bug. En denk eens aan upgraden naar windows 7 of 8

Dan komen er toch erg veel updates! Als ik XP aflsluit en als ik daarbij kies voor het icoontje "afsluiten met installeren van updates" zijn er bijna altijd één of meer updates waar de computer dan nog even even bezig is vooraleer af te sluiten. Vanwaar blijven die toch komen?.

Ik begrijp er niets van maar de updates blijven komen, telkens ik mijn XP afsluit. In principe stuurt Microsoft toch geen updates meer voor XP?. Ik weet ook niet welke updates dat zijn. Weet iemand waar ik dat kan nagaan? Het is niet onwaarschijnlijk dat mijn harde schijf op die manier dicht slibt. Dat zou de verklaring kunnen zijn waarom de PC steeds trager werkt, ik merk dat de harde schijf vrijwel vol is. Kan ik overtollige en dubbele updates deleten? En hoe?

Sinds enkele dagen zijn er geen updates meer bij het afsluiten van XP. Ik begrijp nog altijd niet waarom de updates bleven komen. Hopelijk is het probleem nu opgelost.

Niet te geloven! Bij het afsluiten vraagt XP opnieuw of de updates kunnen gebeuren en vraagt om niet af te sluiten en te wachten tot de updates gedownload zijn. Vervolgens downloadt de pc de updates en sluit af. Wat is er hier toch aan de hand? Wat voor updates zijn dat dan?

Ik weet ook niet welke updates dat zijn. Weet iemand waar ik dat kan nagaan?
Bij windows updates in het configscherm kun je de updategeschiedenis bekijken.

Ik ben dus gaan kijken in het Configuratiescherm en stel vast dat er nog steeds automatische updates gebeuren voor WINDOWS XP. De jongste vandaag:
KB2833941: Beveiligingsupdate voor Microsoft .NET Framework 1.1 SP1 op Windows XP, Windows Vista en Windows Server 2008 x86
En zo zijn er nog dagelijks
Enige verklaring?

dank

Ter aanvulling:
na elke update staat een rood kruisje ("update mislukt Foutcode 0x6481") Wat mag dat betekenen? Het gaat om automatische updates van Windows.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan