updates

• Onderwerp starter Onderwerp starter acra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

acra

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
De oude PC hier in huis (met ME), is nogal een rommeltje. Grootste probleem is dat updates niet meer werken. Spybot wil niet updaten. Adaware ook niet (maar daarvan kan ik de laatste files zelf downloaden dus dat doe ik zo nu en dan). IK begrijp niet waarom dat updaten niet meer lukt. Heb alles al eens gede-installed en opnieuw geinstalleerd, hielp niet. Er draait geen firewall die de boel tegen kan houden. Iemand enig idee waar te zoeken ? De PC zit via een sweex-router verbonden met 't moden verbonden. Internet werkt prima.
Ik overweeg om XP op dit systeem te installeren.
Twee vragen daarover. Kan ik dat over ME heen installeren zonder te formatteren ? Draait XP op een Pentium 3 met 256 Mb ?
Alvast bedankt,
Nora.

xp draait op een p3 maar zal niet de snelste zijn.
Xp over ME heen zou ik niet doen en helemaal niet in jou geval.
gewoon xp cd erin en opnieuw laten formatteren is het beste.

Geplaatst door puppie
xp draait op een p3 maar zal niet de snelste zijn.
Xp over ME heen zou ik niet doen en helemaal niet in jou geval.
gewoon xp cd erin en opnieuw laten formatteren is het beste.

In mijn geval, dat klinkt alsof ik een heel ernstig geval ben :)
Deze PC wordt vooral gebruikt door mijn dochters. Formatteren heb ik eigenlijk geen zin in omdat ik dan eerst al hun rommel moet uitzoeken en owee als ik 1 foto of mp3 teveel weggooi. Ik snap niet waarom het updaten niet meer lukt (werkte voorheen wel), heb allerlei instellingen al gecontroleerd en zie daar niets verkeerds aan. Ik zoek nog ff verder.
Bedankt,
Nora

Hoi,

Natuurlijk draait er normaal wel een virusscanner (antivir) en een firewall (sygate). Heb gisteren ook nog gescand met panda. Maar zelfs als ik sygate en antivir uitschakel, werkt 't updaten niet. Beveiligingen in IE staan ook niet verkeerd volgens mij. Alhoewel, ik bedenk me nu dat ik op die ouwe PC voorheen Netscape als standaardprogramma gebuikte maar dat heb ik er af gegooid omdat mijn kinderen er toch niets mee deden. Zal ik 't maar weer terug zetten dan of beter een andere browser kiezen (welke? op 'n ME systeem).
Groet en bedankt,
Nora.

Hi Nora,
Normaal, geen van beide (Adaware en Spybot) gaan automatisch updaten. Dat gaat alleen als deze programma’s deel uitmaken van Hitman en dat werkt op XP en niet op ME.
Het is normaal dat je met beide programma’s, zelf, de updates moet downloaden.
Bij Spybot, een mogelijke oorzaak kan zijn dat jij niets verandert na het klikken op updates.
Als je goed kijkt in de bovenste balk dan staat dan meestaal als download locatie: See – Cure.
Verander dit (staat in dat lijstje) in: Safer Networking en probeer nogmaals.
Als jij een andere OS (XP dus) over de ME gaat installeren dan zijn de foto’s en liedjes mogelijk weg.

Wat betreft het gebruik van een andere browser: dit heeft niets te maken met wel of niet binnenhalen van de updates voor Spybot, etc. Een firewall kan eventueel een verbinding blokkeren maar niet je browser (van binnen naar buiten).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan