updatesite windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Hallo,

vanmiddag was ik bij mijn dochter, waar mijn oude pc met Windows 98 staat,
vorige week had ik die geformatteerd en alles opnieuw geïnstalleerd, ook de Updates geïnstalleerd via de Beveiligings cd van MS
maar ik kon alleen niet de recente updates ophalen, als ik nl naar de Windows Update site ga, blijft er staan:
Bezig met zoeken naar beschikbare updates... 0%
Nu heb ik een site gevonden, waar de oplossing staat:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;812956

ik heb dus methode 4 gedaan, maar als ik punt 5 (klik met de rechtermuisknop op het bestand Iuctl.inf en klik op Installeren) doe,
dan zie ik:
zie bijlage

heb de installatie cd van W98 in de player gedaan en de map win98 geselecteerd, maar het gaat niet verder.
Ik zou anders niet weten wat bedoeld word met de tekst in het venster Plaats de schijf, zie bijlage

heb ook gezocht naar het bestand: iuctl.dll
en zag dat dit wel staat in de map Windows/Systeem

Dus ik begrijp niet dat ik niet verder kom op de WIndows Update site

Wat kan ik nog doen ?

groetjes, John

Symptomen
Als u op de Windows Update-website op Zoeken naar updates klikt, wordt het volgende bericht weergegeven, maar daarna reageert Windows Update niet meer:
Bezig met zoeken naar beschikbare updates... 0% voltooid
Windows Update stopt niet met zoeken naar updates.

Methode 4
De besturingselementen voor Windows Update handmatig downloaden en installeren: 1. Maak een map op het bureaublad waarin de besturingselementen tijdelijk kunnen worden opgeslagen.
2. Download het bestand met besturingselementen voor Windows Update vanaf een van de volgende websites van Microsoft: • Als u Microsoft Windows 2000, Microsoft Windows XP of Microsoft Windows Server 2003 gebruikt, gaat u naar de volgende website van Microsoft:
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/cab/x86/unicode/iuctl.cab
• Als u Microsoft Windows 98 of Microsoft Windows Millennium Edition gebruikt, gaat u naar de volgende website van Microsoft:
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/cab/x86/ansi/iuctl.cabp
Sla het bestand Iuctl.cab op in de map die u op het bureaublad hebt gemaakt.
3. Klik met de rechtermuisknop op het bestand Iuctl.cab en klik op Uitpakken naar.
4. Wijs de map aan die u op het bureaublad hebt gemaakt en klik op Uitpakken.
5. Open de map op het bureaublad, klik met de rechtermuisknop op het bestand Iuctl.inf en klik op Installeren.
6. Verwijder de map die u op het bureaublad hebt gemaakt

Bijlagen

• afbeelding13.jpg
    afbeelding13.jpg
    24,5 KB · Weergaven: 46
Ik denk dat het systeem de bestanden zoekt die je in de tijdelijke directory hebt opgeslagen.

Ik weet niet of je, vlak voor je de message box krijgt, nog kunt browsen naar de tijdelijke map?

ik heb in de temp map gekeken, maar die is leeg
nouja, dan maar geen updates meer voor windows 98,
maar blijf het raar vinden dat ik niet verder kom op die windows update site en dat die blijft steken op:
Bezig met zoeken naar beschikbare updates.....0% voltooid.
gr. john

Ik bedoel niet de \temp map maar de map waar de bestanden zijn uitgepakt zoals beschreven wordt in de "methode 4'

ook verwezen naar die map waar de uitgepakte bestanden (3) staan, helaas, hij blijft vragen naar een schijf.
gr, john

omdat ik dus niet windows 98 kon updaten via de update site, heb ik maar weer geformateerd en W98 opnieuw geinstalleerd, omdat ik dacht dat er misschien iets fout was gegaan, maar helaas, ik kom dus weer niet op de update site; omdat standaard IE4.0 is geinstalleerd door de setup van W98, dacht ik dat het daardoor kwam, dus via de site van MS gezocht naar IE6, deze gedownload en geinstalleerd.Weer naar de update site maar er blijft in het venster staan:
Bezig met zoeken naar de nieuwste versie van de Windows update software
Afhankelijk van de verbindingsnelheid........enz
Na een kwartier nog steeds, ik kom dus niet verder en kan geen essentiéle updates ophalen;
Wel heb ik dus de cd van MS Windows beveiligingsupdate van Feb 2004, maar na die tijd zijn ook nog updates geweest en aangeraden word naar de installtie van die cd naar de windows update site te gaan, maar helaas dus.
Wat kan ik nu nog doen, of zijn er geen updates meer voor W98 ?
gr, John

wil je even laten weten, dat het gelukt is met de updates voor W98,
ik heb een dll (iuctl.dll) verwijderd, toen toch maar weer die beveiligings cd van MS in de player gedaan,
toen werden de updates t/m feb 2004 geinstalleerd, toen naar de windows update site en ja hoor, er werd aangegven dat er div updates waren om te installeren, dus mijn oude pc is weer up to day.

groetjes, John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan