upgrade... de moeite waard?

Status
Niet open voor verdere reacties.

T._de_vries

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
Hallo,

Ik zat laatst een beetje op computersites te surfen en ik kwam (dacht ik) een leuke aanbieding tegen voor een upgrade.

Het leek me eigenlijk wel wat omdat ik weinig geld tot mn beschikking heb en toch een aardig pc'tje wil hebben, maar ik weet niet of het de moeite waard is?

Ik heb nu een P-2 400 mhz.

Dit is de link naar de aanbieding:
http://www3.alternate.nl/cgi-bin/info/showtechdata.pl?artnr=sjbu80&refer=Upgrade sets

Alvast bedankt,

Daar moet je dan wel nog de prijs voor geheugen bij optellen, het geheugen in jouw PC voldoet niet. Verder een leuk setje, Asrock is trouwens van Asus.

Ik heb nu 128 mb.

Hoeveel moet er dan (minimaal) bij en hoeveel kost dat?

Dat geheugen kan er niet bij, je zult totaal ander geheugen moeten hebben, kosten? Zie www.alternate.nl, in 1 keer meebestellen lijkt mij wel zo nuttig.

Nu heb ik even zitten kijken, maar ik weet niet wat voor soort geheugen ik nodig heb.
Weet iemand dat?

En wat als ik een Celeron processor koop?
Wat voor een moederbord heb ik dan nodig en kan ik dan wel gewoon mn geheugen houden, of moet het geheugen in alle gevallen van een upgrade veranderd worden?

Het geheugen zul je sowieso moeten opwaarderen, in jouw PC zit SD-ram en tegenwoordig is DDR-RAM de standaard.

Past bij elkaar info over geheugen vind je op de pagina van het moederbord (kadertje)

Maar als ik nu mn processor naar een AMDtje wil upgraden of een andere processor, is mijn voeding (300 W) wel genoeg?

En heb ik geen speciale systeemkast nodig voor een AMD processor?
Ik heb nu een compaq desktop kast.

300 Watt is wel voldoende, maar ik denk dat de extra voeding-aansluiting voor de processor er niet opzit. Een voeding kost rond de € 30,00

De kast is gewoon te gebruiken mits deze aan de ATX norm voldoet, dat is vanaf hier niet te zien. Ik heb diverse Compaq's omgebouwd, dus een aantal kasten zijn zeker geschikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan