Upgrade Fujitsu-Siemens Laptop Amilo L7300 zinvol?

Status
Niet open voor verdere reacties.

satbuggy

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Hoi graag wilde ik van jullie advies , of het zinvol is om deze laptop te upgraden ,
en welke onderdelen ik dan precies kan gebruiken , ik gebruik de laptop voor huis tuin en keuken gebruik zegmaar...

Maar wil nu toch iets meer snelheid.

Welke processoren passen allemaal in dit systeem? wat is het snelst?

Welk geheugen kan er allemaal in? en tot hoeveel?

http://www.fujitsu-siemens.be/home/products/notebooks/amilo_l_7300.html
Bijgaande .pdf file staat een hoop in , maar toch wil ik iets meer zekerheid voor dat ik wat
aanschaf.

Het is een Amilo L7300 met 478 moederbord , 2 x 256 mb pc 2700 ddr1 geheugen , intel celeron M360 1,4ghz processor erin.

Bedankt!

Of een upgrade zinvol is is per persoon verschillende. Je moet kijken wat je aan kosten kwijt bent en dan bepalen of de upgrade zinvol is of dat je beter een nieuwe kan kopen.

Je vraag of de Processor heb je zelf al beantwoord door bijgeleverd PDF.
In het document kun je vinden welke processoren en mee werken en dat gaat tot 1,5 Ghz dus winst kun je niet echt boeken.

Je maakt al gebruik van 512 Mb geheugen.

Mijn conclusie is dan ook dat het niet zinvol is om te gaan upgraden want je kan alleen het geheugen gaan uitbreiden en de snelheidwinst is minimaal om naar bijvoorbeeld 1 Gb geheugen te gaan.

Mogelijk dat je door een nieuwe installatie van Xp de laptop weer wat sneller kunt krijgen. Anders zit er niet veel meer op dan een nieuwe te kopen.

upgrade

Hoi volgens mij kan er een M390 1,7 ghz in , er zit nu een 1,4 ghz m360 in

De lopen allebei op 400mhz

mvg patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan