Upgrade grafische kaart goede keus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lala27

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2013
Berichten
20
ik heb 200euro van sinterklaas gekregen (me oma :) ) en nu dacht ik eraan om een nieuwe grafische kaart te kopen omdat me oude (amd radeon r7 250 v2 sapphire ) al beetje oud word
dus ik dacht aan de NVidia gtx 950 om een beetje future proof te zijn maar niet te veel geld uit te geven

http://www.bestbuy.com/site/pny-nvi...blue/4457400.p?id=1219750645693&skuId=4457400

link naar website maar ik weet niet of mijn acer aspire tc-605 groot genoeg is voor de kaart.

info over wat er al In de pc zit:

intel core i5 4460 (dit moet geen bottleneck zijn)
8gb ram
voeding van 430 watt
en het moederbord is een tc-605 van acer
ik denk dat het een micro atx case is maar dat weet ik niet zeker
moch de kaart niet passen weet iemand dan misschien een andere kaart voor rond de zelfde prijs en rond dezelfde performance?

alvast bedankt :)

p.s games die ik wil spelen zijn
world of tanks
watch dogs
minecraft gta 4 en skyrim

minecraft en skyrim kan ik al op max spelen op de oude maar world of tanks en watchdogs alleen op medium en gta 4 op custom settings met textures max en particles medium
 
De GTX950 is niet echt 'futureproof', maar ok weer geen slechte kaart ;). Mensen die Echt 'FUTUREPROOF' gaan (Wat ik echt niet graag zeg) zouden Bvb. Lopen naar een GTX980Ti Enz... Het is is te zien wat je eronder verstaat :p. De 950 zal het wel goed doen, maar van de voeding ben ik niet zeker. Dat zal ik dus over laten aan een ander ;)

Welleeh, Ik denk dat de kaart mogelijk ook niet past in de case, en ht moederbord is ook niet echt een vn de beste... As je dus nog wilt daarin futureproof gan dan zou ik ook wel een Gaming-grade bord nemen van merken zoals Asus, Msi, Asrock,...
 
Laatst bewerkt:
Wat anders?

Okee dus als ik het goed begrijp is het slim een ander moederbord en een andere case te nemen een nadeel alleen is dat ik niet beschik over zoveel geld ook weet ik niet zeker of de onderdelen die in mijn oude PC zitten wel in een andere zouden passen aangezien de PC natuurlijk gebouwd is door acer de voeding zou als het goed is voldoende moeten zijn want de 950 gebruikt maar 350watt
Zou iemand mij misschien kunnen wijzen op een andere kaart van een kleiner formaat die zou passen en waarmee ik weer 1 of 2 jaartjes verder kan
Alvast bedankt :)
 
Okee dus als ik het goed begrijp is het slim een ander moederbord en een andere case te nemen een nadeel alleen is dat ik niet beschik over zoveel geld ook weet ik niet zeker of de onderdelen die in mijn oude PC zitten wel in een andere zouden passen aangezien de PC natuurlijk gebouwd is door acer de voeding zou als het goed is voldoende moeten zijn want de 950 gebruikt maar 350watt
Zou iemand mij misschien kunnen wijzen op een andere kaart van een kleiner formaat die zou passen en waarmee ik weer 1 of 2 jaartjes verder kan
Alvast bedankt :)

Misschien heb ik het wat verkeerd gezegd.. Die andere dingen zijn niet noodzakelijk. Ik weet niet als de kaart in jouw kast past maar als je de stock kast heb dan zal dat er wel in kunnen (aangezien dat Mobo waarschijnlijk Mini-Itx is); Op de voeding bind ik me nog niet vast.
 
Het moederbord is een micro-atx (even gegoogled) dus dat is iets groter ik denk dat de kaart er net wel in past alleen ik ga voor de zekerheid morgen even de binnenkant van de case meten

Bedankt voor de hulp
 
de 950 gebruikt maar 350watt
En de rest van je systeem draait op lucht..?
Je processor verbruikt ook vermogen ( 80 - 100 Watt ) en wat de voeding daadwerkelijk aan vermogen kan leveren hangt helemaal af van de kwaliteit.
De voeding zal waarschijnlijk geen certificaat hebben, wat inhoudt dat het rendement waarschijnlijk onder de 80% ligt.
Daar van uitgaande : 80% x 430 Watt = 344 Watt continue vermogen.
Als deze voeding met eerder genoemde 950 dus echt aan de bak moet ( vollast ) kom je aan deze voeding dik te kort en zal het systeem crashen / vastlopen of simpelweg uitschakelen met alle gevaren voor de rest van je hardware.
Het is dus zeker geen overbodige luxe om bij de keuze voor een snellere en betere videokaart ook je voeding te vervangen door een zwaarder type van een A-merk.
 
Scrapheap ik heb al nagekeken en 430 wat is meer dan genoeg voor de kaart ik gebruik een crosshair voeding die niet al in de PC zat deze heb ik later erbij gekocht de kwaliteit is goed en hij koste 50 euro ik weet heus ook wel dat de rest niet op lucht draait de CPU neemt meestal rond de 100in bij heavy gaming en 80 bij normaal tasks ik zal wel kijken of het een A-merk is maar de gtx die ik ga kopen is de evga gtx 950 superclocked die is kleiner dan de gewone en zou moeten passen deze neemt ook minder watt in beslag
 
Dat je de voeding al vervangen had heb je in je start-post niet vermeld en aangezien ik geen helderziende ben kon ik dat ook niet weten.
Maar blijkbaar heb jij het al helemaal uitgedokterd dus ik wens je er succes en veel plezier mee.
 
GTX 960 - 400 watt voeding recommend volgens MSI site. Nog 20 euro doorsparen en je hebt een redelijke future proof kaart die genoemde spellen op max spelen.
- http://www.msi.com/product/graphics-card/GTX-960-GAMING-2G.html#hero-specification
- https://azerty.nl/0-6150-798304/msi-gtx-960-gaming-2g-grafische-kaart-geforce-gtx-960-1-x-dvi-1-x-hdmi-3-x-displayport.html?channel_code=40

De kaart bij de online shop van Azerty is hij de goedkoopste aanbieder van Nederland nu ook met gratis game 'heroes of the storm'
 
Laatst bewerkt:
Rendement van een voeding is het verschil tussen wat erin gaat en eruit komt, een 430Watt voeding blijft gewoon 430Watt, dat is de max. wat kan worden geleverd aan de secundaire kant maar hoe lager het rendement hoe meer er uit het net wordt getrokken aan de primaire kant.......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan