Upgrade mobo, video en proc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

magenta

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2001
Berichten
22
Hallo,

Ik ben op dit moment in de gelegenheid om mijn pc te upgraden (belastingcentjes binnen :) )
Ik heb ongeveer 600 Euro te besteden en het volgende uitgezocht:
Nvidia FX5900 XT 128mb, PIV 3,0Ghz 800Mhz BOXED en een Asus Intel P4P800 Deluxe (481 Euro).

Is dit voor een gamer een aantrekkelijk setje of zouden jullie iets anders kiezen? In afwachting van jullie wijze raad en advies, alvast mijn hartelijke dank.

André.
 
Je kan ook zeggen ik wacht nog een halve maand, omdat dan de nieuwe ATI kaarten uitkomen en dan waarschijnlijk de prijzen van de huidige kaarten zakken...

En ik zou wat meer werk geheugen nemen... denk aan 512 Mb ofzo
 
Je kan ook zeggen ik wacht nog een halve maand, omdat dan de nieuwe ATI kaarten uitkomen en dan waarschijnlijk de prijzen van de huidige kaarten zakken...

Dat wist ik niet, misschien dat ik nog wel even kan wachten, hoewel ik sta te popelen om het geld uit te geven.

BTW, werkgeheugen heb ik genoeg, ik heb al 2 strips van 512 MB liggen.
 
Geplaatst door magenta

Ik heb ongeveer 600 Euro te besteden en het volgende uitgezocht:
Nvidia FX5900 XT 128mb, PIV 3,0Ghz 800Mhz BOXED en een Asus Intel P4P800 Deluxe (481 Euro).

Geplaatst door magenta

BTW, werkgeheugen heb ik genoeg, ik heb al 2 strips van 512 MB liggen.


Oke maar er stond dat je 128mb ging kopen... vandaar....
 
Geplaatst door KaWouter
Oke maar er stond dat je 128mb ging kopen... vandaar....
Die 128MB hoort volgens mij bij het geheugen van de videokaart.;)
Nvidia FX5900 XT 128mb
 
Waarom ga jeniet voor een AMD Athlon XP?? Die zijn een héél stuk goedkoper dan de intels en ze zijn even goed (en soms beter!) qua prestaties. Of heb je een voorkeur voor de intel? De videokaart ziet er goed uit :cool:. Aan hoeveel RAM had je gedacht (op het mobo welteverstaan hé :p), 512 lijkt me idd geen overbodige luxe meer en is eigenlijk wel een minimum geworden voor nieuwe pc's.

greetz
 
Joram,

Als jij mij kan vertellen welke AMD gelijk is aan een Intel P4 3.0 GHz? Als ik op de site van Mycom kijkt zie ik een AMD Athlon XP 3000+ met daar achter de snelheid van 2,17 GHz heb ik het gevoel dat dat ik minder waar voor mijn geld krijgt. En zoals ik al eerder had aangegeven komt er 1024 Mb aan werkgeheugen op het mobo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan