Upgrade moederbord 60,- euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt me gezien het budget in je topic start en nu de wens om toch maar geheel iets anders te halen dat er eerst doorgespaard moet worden en dan, als je tegen die tijd het juiste budget hebt, dat je dan weer eens kijkt wat de mogelijkheden op dat moment zijn.
Harware ontwikkeldt zich zeer snel....;)

Laatst bewerkt:
Frank boven mij heeft een heel goed punt ;)

Wat ik verder nog denk is inderdaad dat AMD moederbord maar achterwege laten dat levert nauwelijks verbetering op.

Je zou natuurlijk ook dat Asus P5E bord kunnen nemen met een Core 2 Duo E8400 (De oude Processorkoning :rolleyes:) Dan zit je denk ik ook wel goed.

Tis aan jou om te kijken wat je wilt doen, Frank heeft gelijk, maar je moet ook maar even kijken hoelang je het met je huidige nog kan uithouden. En dan gaan upgraden naar i5.

Oke, in iedergeval bedankt voor julllie reacties en ideeen!

Ik ga nog maar even uitgoogelen wat ik ga doen.
Even alles op een rijtje zetten met de + en - punten.
Aangezien het laatste idee van Verry ook nog niet zo gek klinkt: Asus P5E + Core 2 Duo E8400

Ben in iedergeval donderdag jarig. word 18:D
Maar eens even zien wat het mij opleverd. Misschien dat me ouders wel zo lief zijn om het geld voor rijbewijs op te splitsen.:p

Laatst bewerkt:
Nou moet ik eigenlijk wel zeggen dat een Core 2 Duo E8400 nog steeds een vrij dure processor is. In mijn vorige pc die vandaag precies een jaar oud is btw :P Zat er ook een in, en ik moet zeggen dat die mij uitstekend beviel.

Je moet maar even kijken wat je nu wilt doen, het is in jouw geval vrij moeilijk een upgrade aan te bevelen, mede dankzij die IDE schrijven en DDR2 geheugenmodules die de socket 1156 moederborden gewoon niet gebruiken. En de socket 775 is nog niet heel oud, maar is wel aan het verouderen.

In ieder geval succes, en alvast gefeliciteerd met je verjaardag ;) Voor mij is het maandag al zover haha.

Achter de prijs was ik idd al gekomen, zo 150 euro:rolleyes:
Is ook niet niks!:P

Achja kijk ik op Azerty, zie ik core 2 duo E6600 3.06 ghz.
Kijk ik bij tweakers, is het gewoon 2.4 ghz. Dus daar klopt ook iets niet:O

Precies als Socket 775 oud zou zijn dan was er niet zoveel van te koop!:P

Danku! Nou jij dan ook gefeliciteerd met 17e verjaardag?:P

Tegen de tijd dat jij wellicht een budget hebt zou ik toch maar afstappen van de 775 sockets;)

Dat zijn hele andere processoren. Cachegeheugen verschilt bijvoorbeeld. van 6MB bij de E8400 tot 3MB bij de E8300, maar wellicht kan je inderdaad wel een goedkopere processor overwegen dan de E8400 ;) Alles is beter dan de Pentium 4 (Niet teveel op Ghz letten btw. dat heeft namelijk geen nut meer.)

frankwannet, die opmerking is wel sterk geplaatst!
Tegen de tijd dat ik 250 euries heb, dan is de i5 ook al lang niet meer zo duur.

ik ga eerst maar eens ff uitzoeken wat Cashegeheugen nu weer precies inhoudt!
Wat dat betreft ben ik toch echt een dummie!
Je hoort er wel weer over misschien na donderdag! en anders over 2 jaar:P

Tot zover de vraag op opgelost.

Of zoek een leuke baan :P Je bent immers 17 je wordt overal wel aangenomen haha.

Haha, nauwelijks tijd voor met mijn school Zit telkens met stage en dergelijke!:P
Als me 2e leerjaar erop zit kan ik leuk geld gaan verdienen.

Moar ik ga pilzen!

Thanks for all the info:)

Of je doet als ik en ga gewoon naast me stage blijven werken in de avonden (Bij McDonald's :$)

Haha, me stage is in de avonden!:P
Sport opleiding he, mensen hebben er overdag zelf geen tijd voor:P

Weet je zeker dat je een hd4650 wil? Ik heb hem namelijk ook en ik ben er niet echt tevreden over. Matige kaart als je het mij vraagt. Dus als je van plan bent te gamen zou ik je aanraden naar een andere videokaart te kijken.:thumb:

Zoals al verteld. Ik heb zelf op dit moment ook al een hd4650 1 gb.(je kan er zelfs bad company 2 om med/high spelen)
Dus het is goedkoper om er nog 1 bij te halen.
Maar ik ga eerst een TV kopen, en dan zie ik of ik nog van plan ben om nieuw moederbordje te kopen;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan