upgrade naar 8.1 - dramatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,
Gisteren heb ik, via de Store, de upgrade naar 8.1 gedownload
Het systeem startte de procedure en blijft nu in een eindeloze loop hangen
Het enige wat op het scherm verschijnt is dat windows probeert naar een vorige installatie terug te keren
Dit doet de computer nu al een 24 uur
Wat moet ik hier aan doen... ik krijg het systeem dus helemaal niet meer aan de praat
Bedankt
JP :mad:

Da's idd. veel te lang. Zet de machine uit en zet 'm weer aan, druk daarna gelijk op F8. Windows hoort nu in de veilige modus te starten. Je kunt nu 2 opties kiezen : Windows herstellen (wat vermoedelijk niet zal gaan lukken, maar probeer dat toch als eerste) en optie 2 is starten in de veilige modus. Als de eerste optie niet lukt en de tweede wel, ga dan in de veilige modus naar systeemherstel en kies een herstelpunt van vóór de installatie van 8.1.

Heb zopas geprobeerd...
F8 indrukken werkt niet... er gebeurd niets..
het HP logo verschijnt
bolletjes die draaien
en de melding dat hij een vorige windowsversie opnieuw gaat installeren
de loop zoals voorheen

JP

Druk je wel op tijd op de F8 en blijf je ook indrukken? Stroom erop en gelijk op die F8 drukken en blijven herhalen, 3x per seconde. Ik denk namelijk dat je te laat bent met F8 en / of niet vaak genoeg drukt, want als de 'bolletjes draaien' is Windows al 'normaal' proberen te starten en ben je de F8 modus al voorbij.

Laatst bewerkt:
Middenvinger doet er zeer van
Loop blijft bestaan
is een klein drama, niet direct gegevens kwijt (doe veel backups) maar ingewikkelde printerinstellingen (voor facturen)
dus, alle hulp wordt meer dan gewaardeerd
Bedankt, maar ben er nog niet
(is een HP all in one Envy touch systeem van een 6tal maand oud)
JP

Dan zou ik kiezen voor de (fabrieks) herstel optie van HP. Dat is vast een toetscombinatie (te vinden in de manual) waarna de machine hersteld wordt naar het moment van aflevering. Het is niet de meest elegante oplossing, maar als niets anders wil lukken (zelfs een F8 opstart niet)tja............... Je kunt ook nog even wachten totdat er wat meer mensen wakker zijn, misschien dat iemand anders nog een idee heeft.

Maar ik ben dan wel alles kwijt????
toch bedankt voor je hulp
JP

Ja, dan ben je alles kwijt, vandaar dat het misschien handig is om even te wachten totdat de rest van de Helpmij wakker en online is, wie weet.............

Wat je nog wel redelijk veilig kunt proberen (in afwachting van................) is proberen te starten met de Windows 8 CD / DVD en dan te kiezen voor een herstelinstalltie, al ben ik bang dat je met een HP machine geen Windows 8 DVD meegeleverd hebt gekregen, alleen maar een recoveryschijf van HP zelf? Ik ben bang dat die doet wat ik in mijn bericht van 09.22 uur schreef.

Maar ik ben dan wel alles kwijt????
toch bedankt voor je hulp
JP
Download een Hirens CD en boot daarvan. Dan kun je je data eerst veilig stellen (kopie naar USB stick).
Daarna pas de rest in orde maken.
En maak de volgende keer ALTIJD backups....... zeker als je een upgrade doet....

http://www.hirensbootcd.org/files/Hirens.BootCD.15.2.zip
Brandt de iso na uitpakken naar CD (let op als iso branden, image dus, niet als bestand erop zetten dan werkt het niet)

Goede morgen..
Data ben ik niet echt kwijt... heb backups genoeg, maar het zijnd e settings van de printers waar ik me zorgen over maak
Papierformaat ed (omdat ik facturen uitprint via een matrixprinter met een afwijkend papierformaat (noodgedwongen))
Kan ik die ook ergens te pakken krijgen??
JP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan