Upgrade naar AMD FX 9590

• Onderwerp starter Onderwerp starter lejel2000
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
L

lejel2000

Hallo,
ik zou graag mijn oude PC willen upgraden.
Hierin wil ik het volgende (compatibel) hebben:

1. AMD FX 9590 (processor, nog niet gekocht)
2. KVR16N11H/8 van 8GB (1600 MHz, al gekocht)
3. CASE: Miditower Codegen 3340-A11 (+ 400 Watt ATX , ook al aangekocht)
4. BenQ monitor: GW2265HM en een Iiyama TFT E1906S-B1(oude) (twee schermen tegelijk)

ik wil deze PC gebruiken voor GAMEN.
welk moederbord kan ik het beste nemen voor bij de AMD FX processor, en welke FX 9590 processor(ik zie op b.v. beslist.nl of amd.com 4 verschillende)
Mijn budget voor moederboord en processor is (ongeveer) €400
verder wil ik nog (later) een videokaart kopen die hier dus in past, budget=€200
en dan moet er nog een nieuwe voeding bij komen, deze moet samen met een goeie CPU koeler (evt. mogelijk als nog geld over ook een SSD) ook een budget van €200
totaal Budget €800 exclusief 64-Bit software

"EDIT: PC mag zoveel lawaai maken als maar kan gebruik toch headset"

de hardware die ik op dit moment heb en dus misschien hergebruikt kan moet worden:

CPU: AMD Athlon(tm) II X4 645 @3.1 GHz
Mobo: mainboard AMD Socket AM3 MSI 770-C45 PCIx
Grafische kaart: GeForce 210 :confused: :d (deze moet eerst nog in het nieuwe mobo passen zodat ik nog ff kan gamen totdat ik wacht op mijn nieuwe GPU)
Geheugen: 2X 2048Mb 1333MHz; 1X KVR16N11H/8 van 8GB (1600 MHz), beiden zijn 240-pin (alleen KVR komt in nieuwe zodat hij sneller is)
harde schijf: 160Gb Western Digital (7200 RPM, 8Mb cache) (kan hergebruikt worden voor nieuwe PC/upgrade)
CASE: Miditower Codegen 3340-A11 (+ 400 Watt ATX;voeding )

Hebben jullie betere suggesties? dan mag je die altijd voorstellen en dan wel graag een uitleg en de +/- punten
ik wil dat De PC Crysis 2 op MED kan runnen en LoL op HIGH

alvast bedankt mvg, lejel2000:rolleyes:

Het is Nu een upgrade van hetvolgende geworden:http://tinyurl.com/lwew6s9

Laatst bewerkt door een moderator:
Klein gesprekje gehad met lejel2000 in de HM chat,
Eruitgekomen dat dit volgende beter is voor gaming:
http://tinyurl.com/lwew6s9

Voor verdere tips, stuur hier berichtje en dan zal ik kijken of ik kan helpen :)

ik heb even op pcpartpicker gekeken en daar krijg ik dit lijstje link: http://de.pcpartpicker.com/p/PvLdYJ azerty winkelmandje: (http://tinyurl.com/lwew6s9)
voor een veel goedkopere prijs op amazon(.de) is dit aan te raden zo te kopen?

"laat maar er stond geen prijs bij de vid kaart en azerty is dan toch wel goedkoper

Dat zou ik niet doen.
Even een vraag om over na te denken: Wat doe je als je een defect hebt?

+ 400 Watt ATX

Een voeding van 400 watt gaat de Intel-samenstelling met K-CPU niet trekken. Deze zal de FX-9590-samenstelling al helemaal niet trekken. Vertel eens van welk merk deze is.

Een voeding van 400 watt gaat de Intel-samenstelling met K-CPU niet trekken. Deze zal de FX-9590-samenstelling al helemaal niet trekken. Vertel eens van welk merk deze is.

Dat kan ik niet vinden, meer dan het vermogen staat er niet en in apparaatbeheer staat ook geen voeding

De voeding word standaard bijgeleverd bij de kast, niet echt een waardevolle..
Voor de rest, zie post #4, slechts 2 borden in omloop die de 9590 ondersteunen, en dan zit je nog met je geheugen, deze moeten worden ondersteunt door het bord, wil het geheel probleemloos werken ..

Zou even de rest ook lezen, het wordt een Intel combi.........
En de voeding kan later ook nog wel worden vervangen, die 400Watt kan die combi wel aan.
Max. load 180Watt en die 210 weinig.

Overigens zijn er meer mobo's die die AMD pruimt.

Excuus, die link over van de Intel Combi had ik gemist, maar inmiddels wél gelezen ..
Offtopic wellicht, maar ben (en blijf) van mening het risky vinden om er geen goede voeding bij te doen, uitvallen systeem kapotte voeding en andere componenten erbij ..
Wellicht dat TS daar ng wil overnadenken

Bedankt voor je top/advies . ik zal nog eens bekijken over die voeding

Ik heb nog even een vraagje,
nu heb ik op het moment 32-bit software, en ik ga zowiezo voor de 64-bit want dat moet immers...
maar welke moet ik hebben de windows 8.1 , 7 HP, P of U???

kan er evt. nog ene betere (evt. voor de kast) koeler/fans?
en welke voeding is goed?
p.s. ik koop dan eerst de "ASRock Fatal1ty Z97 Killer " en de "Intel Core i5 4690K / 3.5 Ghz " met daarbij (de oude onderdelen) : GeForce 210, KVR16N11H/8 (8GB 1600 MHz) en CD drive + netwerkkaart

Voeding is nog niets over te zeggen, die is later belangrijk ic.m. met de nieuw aan te schaffen videokaart, de nieuwere verbruiken in verhouding steeds minder, overigens.

Zou het eerst zo proberen, wil het niet kun je altijd nog een zwaardere A klasse, brons/zilver/goud 5 tot 600Watt voeding bij de plaatselijke PC halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan