Upgrade naar java 6, hoe doe je dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisM

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Ik gebruik java 5, maven en Eclispe, en ik wil opgraden naar java 6, maar hoe doe ik dat.

In Eclipse heb ik JRE_LIB en JRE_SRC en deze verwijzen naar java 5. Deze kan ik niet wijzigen in Eclipse.

Hoe kan ik ze wijzigen.

Opgraden betekent dat ik deze 2 variabelen ook moet wijzigen toch?

Eerst en vooral java 6 installeren door de jdk te downloaden en aan de environment variable 'path' de locatie van je JDK bin folder toevoegen (die uitleg is hier te vinden op het forum). Dan ga je in eclipse naar window>preferences>java>installed JRE's de JRE map die in je JDK aanwezig is toevoegen en aanvinken als default.

Eerst en vooral java 6 installeren door de jdk te downloaden en aan de environment variable 'path' de locatie van je JDK bin folder toevoegen (die uitleg is hier te vinden op het forum). Dan ga je in eclipse naar window>preferences>java>installed JRE's de JRE map die in je JDK aanwezig is toevoegen en aanvinken als default.

Bedankt voor reactie.

Hoe zit dat met JRE_LIB en JRE_SRC, worden ze dan automatisch gewijzigd ?
JRE_LIB en JRE_SRC zijn deprecated. Maar wat wordt er bedoeld met deprecated ?

Moet ik JAVA_HOME dan niet aanpassen?

Weet je trouwens of upgrade naar Java 6 geen problemen oplevert?
Zo ja, welke en hoe los je dat op?
Ik heb begrepen dat Java 6 met HTML problemen oplevert.

Laatst bewerkt:
Hoe zit dat met JRE_LIB en JRE_SRC, worden ze dan automatisch gewijzigd ?
JRE_LIB is de lib-folder die je meegeeft aan je path, die wordt trouwens automatisch herkent als je die wilt toevoegen aan Eclipse (op de manier dat ik beschreven heb) d.w.z. als je een foutieve folder aanduidt zal Eclipse van zijn oren maken. JRE_SRC is de folder met de source files van de JRE, dit is praktisch als je meer info wilt over java-code van de standaard java classes in Eclipse maar is uiteindelijk enkel een aanvulling op de java API en niet echt noodzakelijk
JRE_LIB en JRE_SRC zijn deprecated. Maar wat wordt er bedoeld met deprecated ?
Verouderd==>er is al vervanging voorzien en op termijn gaat dit verdwijnen.

Moet ik JAVA_HOME dan niet aanpassen?
Als je JDK lib folder in je path variabele aanwezig is heb je volgens mij je JAVA_HOME (wat ook maar een systeem variabele is) niet meer nodig.

Weet je trouwens of upgrade naar Java 6 geen problemen oplevert?
Zo ja, welke en hoe los je dat op?
Ik heb begrepen dat Java 6 met HTML problemen oplevert.
Het hangt uiteraard een beetje af van de ouderdom van je code maar ik ben voorlopig nog niet veel problemen tegengekomen (enkel een paar GUI issues). En HTML? De JSP die ik gemaakt heb werken toch allemaal zoals voorheen. Eigenlijk veranderd er niet veel tussen 5.0 en 6.0, er zijn gewoon een paar gadgets toegevoegd.

Linux
nee je hebt java_home niet nodig
windows
ja je hebt JAVA_HOME nodig
beter nog
je maakt best ook een eclipse_home kleine lettertjes
maar in the path variable moet dan ook

verder heb je deze
PHP:
JAVA_FXHOME	C:\Program Files\JavaFX\javafx-sdk1.2
JAVA_HOME		C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_18
JBOSS_HOME	F:\A_Servers\jboss-5.0.1.GA
ANT_HOME 		F:\_ANT\apache-ant-1.7.1

ECLIPSE_HOME	F:\editors\eclipse2	deze dient om er voor te zorgen dat de pde goed loopt
JRE_LIB		C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_18\jre\rt.jar
JRE_SRC		C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_18\src.zip
JRE_SRCROOT	
JUNIT_HOME
JUNIT_SRC_HOME	

PATH 		“wat er al stond”+%JAVA_HOME%\bin;%JAVA_libs%\bin;%JAVA_FXHOME%\bin;%JAVA_FXHOME%\emulator\bin;%JBOSS_HOME%\bin;%ANT_HOME%\bin;
the prefect installation eclipse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan