upgrade naar W8. Licentie W7 op andere computer?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mack
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mack

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jun 2001
Beste Allen,

Even een vraagje waarvan ik het antwoord niet zo snel ergens anders kan vinden.

Ik heb een originele dvd van windows 7 die ik bij mijn computer heb gekregen. Nu heb ik die computer geupgrade naar windows 8 en daar dus ook een nieuw licentienummer voor gekregen.
Kan ik die originele windows 7 nu installeren op een andere computer (die nu nog Vista heeft, specs zijn goed) zonder dat dit problemen geeft?

grtss
Mack

Als de Win 7 met de computer werd geleverd is dit waarschijnlijk een OEM of COA versie. Deze mag je officieel niet meer naar een andere computer overzetten.

denk t wel als het geen voorgeinstalleerde versie is, maar het kan ook zijn dat die windows 7 licentie geblokkeerd is omdat je die hebt geupgraded

kortom t slimste is om een backup te maken van die vista computer en het uit te proberen, het ergste dat er kan gebeuren is dat het niet werkt en dan zet je de backup er gewoon weer op

In plaats van een backup kan je beter een image van de hardeschijf maken, dan kan je alles weer terugzetten...

je kan ook wat ik heb gedaan,
is een back-up DVD maken meestal word de Key op dvd meegebrand en hoef je geen nieuwe key in te voeren dit gaat allemaal vanzelf.
Met deze dvd kan je MEESTAL op een andere computer je windows installeren en je hebt je standaard programma's er al op staan!!!!

Hoop je hiermee geholpen te hebben:d

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan