upgrade naar win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

amaldo

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2000
Berichten
398
Dag

Ik heb een upgrade van Vista Home Edition uitgevoerd naar Windows 7 ultimate.
Alles werkt goed, de oude versie staat op de C: als Windows.old
Toch krijg ik bij het opstarten de tusen Vista en Windows 7 De keuze Vista start op met Windows7 en Windows 7 uiteraard met Windows 7. Hoe kom ik van dit keuze menu af zodat de pc meteen opstart zonder keuze ?

groet van Amaldo
 
Laatst bewerkt:
Dag Bertus,

Nou denk ik dat ikde boot.ini van win7 kan vinden (msconfig), maar van vista en wat ik er moet veranderen ? En bcd van win7 aanpassen zegt me helaas niets.

Amaldo
 
update naar win7

Kan iemand mij op het goede spoor zetten ?

Amaldo
 
Het aanpassen van BCD (Windows Vista/Windows 7)
De BCD van Windows Vista/Windows 7 wordt opgeslagen in de map boot van de actieve partitie en kan met het commando BCDEDIT worden aangepast. Terwijl het bestand BOOT.INI van Windows XP nog eenvoudig met Kladblok te bewerken is, moet daar voor het commando BCDEDIT nog een hele studie aan vooraf gaan. Dit commando is zó ingewikkeld dat maar weinigen het weten toe te passen. Gelukkig kan de BCD ook met een eenvoudiger te begrijpen tool als EasyBCD (download: www.neosmart.net/dl.php?id=1) worden aangepast. Met zo'n tool worden ook nog eens minder snel fouten gemaakt!

Met de knop View Settings wordt de opbouw van het Windows Vista/Windows 7 bootmenu getoond. Met de knop Add/Remove Entries kunnen wijzigingen in de BCD worden aangebracht, zoals het verwijderen en/of toevoegen van een Windows-installatie en eventueel het wijzigen van de getoonde volgorde in het opstartmenu. Met de knop Change Settings kan onder andere het standaard op te starten besturingssysteem worden aangepast. Is een besturingssysteem uit de BCD verwijderd, dan kunnen de bijbehorende systeembestanden vervolgens met behulp van de Windows Verkenner van de betreffende partitie worden verwijderd.
 
Dag mrmusic

Ondanks je goede uitleg was het er nog niet van gekomen. Als tussenstap heb ik even snel de opstarttijd in het bios gewijzigd en dat heeft ook het beoogde effect opgeleverd: Een snelle doorstart met Windows 7
Als ik wat meer tijd heb doe ik het op jouw manier ( Het is trouwens een pc van een collega en daar ben ik niet iedere dag.

Toch erg bedankt voor je duidelijke reactie, groet van Amaldo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan