Upgrade of een Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lastig:( maar de 275 is wel iets te duur of is die veeel beter dan de 4890?

En kwa drivers is dat veel gedoe?

Maar als je naar de snelheden kijkt hebben de nvidea veel minder snelheid dan ati en ddr3 geheugen tegenover het ddr5 van ati? Hoe kunnen ze dan toch beter zijn?

Ik heb nog nooit een overstap gemaakt van een zelfde serie-videokaart (zoals HD4850 naar HD4870). Maar verder is het een kwestie van drivers deinstalleren. Pc uit. Videokaart vervangen. Opstarten en drivers weer installeren.
Bij dezelfde serie hoef je misschien helemaal niets te doen. Maar dat is gissen. Daar heb ik me nooit zo in verdiept.

Voordat ik de oude drivers verwijder, download ik de nieuwste van de internetsite. Dan heb je gelijk de nieuwste drivers. Wel zo handig.

Een nadeel van een Nvdia-kaart is misschien dat er spellen zijn die het gewoon niet goed doen op die kaarten (en andersom ook...). Als jij dan net veel van die spellen speelt, dan kan je het gevoel krijgen dat je er nauwelijks op vooruit gaat.
Speel je anderzijds vooral spellen waar ATI niet zo goed mee werkt, dan krijg je het gevoel dat je opeens een veeeeeeel betere pc hebt.

Kies je voor een HD4870 of HD4890 dan heb je 100% het gevoel dat je een betere videokaart in je systeem hebt.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel: het is een beetje lastig uit te leggen.

edit:
geheugen GDDR3 vs Gddr5:
De HD4890 heeft bijv een geheugenbandbreedte van 256bit tegen 448bit voor de GTX275. Dit zorgt ervoor dat nvidia met langzamer geheugen af kan.
Ik weet hier technisch net te weinig vanaf om dit goed uit te leggen...
Kloksnlheden zeggen niet veel. Het zijn andere ontwerpen. Alleen de resultaten in spellen tellen.

Laatst bewerkt:
Speel ontzettend veel spellen, dus daar kan je niet veel over zeggen denk ik. Voor de rest kan ik dus beter ati kiezen. Dus denk dat het de 4890 wordt, want anders heb ik bij de 4870 weer hetzelfde gedoe, komt er net een nieuwe uit daalt de prijs en zit ik weer met zo'n net verouderde kaart. maar moet ook nog effe kijken hoe het met het budget kan:( en de grote factor me ouders:(

Maar wat ik niet snap bij die gainward hd4870 en de 260 van asus zitten allebei hele grote koelers, terwijl op de beter hd4890 en de gtx275 echt kleine koelers met zo'n simpel plastic behuizinkje zitten.

Maar wat ik niet snap bij die gainward hd4870 en de 260 van asus zitten allebei hele grote koelers, terwijl op de beter hd4890 en de gtx275 echt kleine koelers met zo'n simpel plastic behuizinkje zitten.
Jep. Die laatste 2 zijn de standaard ontwerpen.

Die van de gainward en asus' 260 zijn eigen ontworpen koelers. Hierdoor kunnen ze ook de kaart wat hoger klokken. Eigenlijk dus overklokt met fabrieksgarantie.
Die Asus kan je ook nog veel meer overklokken. Als je dat ooit wilt proberen, dan moet je zeker voor die kaart gaan.

http://tweakers.net/reviews/1225/gtx275-vs-hd-4890-vs-gtx260.html

Als ik dat effe lees, zijn ze allemaal over te klokken, maar ik weet niet hoe het dan kwa koeling zit, en kan je een 4890 of 275 niet verder overklokken omdat ze nog niet overgeklokt zijn?

En als ik effe die testen bekijkt doet de 260 het ontzettend goed, overal verslaat hij de 4890 ook bij de overklok. Alleen in world of conflict doet de nvidea raar. Ik blij dat ik dat spel nou net niet heb.

Maar hieruit blijkt wel dat de 260 matrix beter is dan de 4890 of kijk ik dan verkeerd?

Want de 260 is ook nog goedkoper? Als jij hier naar kijkt zou je dan nog steeds voor de 4890. Of kijk ik gewoon helemaal verkeerd naar die tabellen want ik speel op een resolutie van 1690 - 1050.

Toch zeggen ze in de conclusie dat de 4890 beter is dan de 260? terwijld de 260 toch zeker beter presteerd in al die tests?

Tweakers heeft wel spellen gekozen waarin nvidia wat beter is. (in toekomstige testen zal dat meer gelijk getrokken worden) Ook hadden ze de oude drivers gebruikt. Met de nieuwe preteert de HD4890 een stuk beter.

Maar uiteindelijk kan deze gtx260 aardig in de buurt komen van de HD4890. Dus dan kan je naar de prijs kijken.

De verschillen zijn niet zo groot als die tweakers-test je doet denken.
Die is test is gewoon niet zo goed.

Er zijn testen waar de HD4890 veel dichter bij een GTX275 komt. De gTX275 is wel weer 30 euro duurder...
Ik zou kiezen tussen die GTX260 en de HD4890. En ik zou geloof ik voor de 1e kiezen.

Toch wel voor die gtx260? je maakt me blij anders moest ik nog meer geld uitgeven:P...

Nog heel even een paar vraagjes:

1. Is het niet handig ati te nemen omdat ik ook een amd processor heb. Want het is hetzelfde bedrijf werken ze dan niet samen?

2. Trekt mijn voeding het wel?

3. Is de overstap van ATI naar Nvidia niet moeilijk of lastig?

Sorry dat ik zoveel vraag maar ik wil het wel goed hebben;)

Geduld, vandaag is moederdag :P
1. Maakt niets uit, ik heb ook amd en nvidia.
2.Is ongeveer evenzwaar als de hd4890, ja dus
3. Nee, gewoon de drivers van ati verwijderen en van nvidia erop zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan