upgrade of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tattooboy

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Berichten
218
hallo allemaal ik zit met het volgende ik heb een amd phenom x4 9550 maar ik vind het systeem niet echt snel werken wat kan ik hieraan doen of eventueel upgraden ?

hier de specificaties:

amd phenom x4 9550
ati 3850 pci-e 512 mb
2 x 1 gig ozc reaper kit 1066 staat op 800 ingesteld
2 x 2 gig mdt 800 mhz
2x 320 gig in raid -0
gigabyte ga-ma78gm sh2 rev 1.1 bios f8a
windows vista ultimate 64 bit


wie kan me helpen ? of advies geven alvast bedankt
 
ik snap niet echt wat je bedoelt, als ik goed berijp hoeft er aan het aantal geheugen niks te veranderen, heb je 6GB aan Inter Geheugen (RAM)???
 
met spellen is die traag vind ik en met opstarten jah klopt ik heb 6 gig aan geheugen
 
ik snap niet echt wat je bedoelt, als ik goed berijp hoeft er aan het aantal geheugen niks te veranderen, heb je 6GB aan Inter Geheugen (RAM)???

2x2 = 4 + 2x1 = 6 :D volges mijn ook ;)


@TS je probleem zit bij VISTA lekker cliche ik weet het, maar xp en windows 7 zijn gewoon vele malen sneller ;)

als je een upgrade doet moet het wel naar xp of 7 zijn ;) en niet je pc :thumb:
 
met spellen is die traag vind ik en met opstarten jah klopt ik heb 6 gig aan geheugen

spellen komt omdat ze maar 2 cores gebruiken ;) later komen er 4 dan blinkt jouw processor (en de mijne yay) erg uit ;)

opstarten = wederom vista vista doet er op deze pc (bijna clean instal ook quad core 2,66ghz 4gb ram en ook 512mb video) 2x zo lang over als mijn laptop (dual core 2ghz en 2 gb ram 128mb videokaart) de laptop draait XP en windows 7 en XP staat overvol daar ;)
 
nee nee nee.

Vista is gewoon sneller dan XP met opstarten. Onzin om te beweren dat het andersom is.
Met spellen is een oude Phenom I gewoon zo snel niet.
Met spellen is een HD3850 gewoon de snelste niet.

Staat de UAC uit? Anders kan dat wel wat schelen
Wat voor antivirus gebruik je?

Zit het geheugen in de juiste slots? Zodat het dual channel dus goed werkt..
 
Laatst bewerkt:
nee nee nee.

Vista is gewoon sneller dan XP met opstarten. Onzin om te beweren dat het andersom is.
Met spellen is een oude Phenom I gewoon zo snel niet.
Met spellen is een HD3850 gewoon de snelste niet.

niet de snelste maar hij moet het goed doen ;)

jij bent vista fan hoor ik al :p ga ik niet op in hoor :p xp blinkt nog steeds uit bij mij :thumb:

@offtopic nu ik je tog zie je topic van voedingen is erg hulpzaam ;)
en die zelfbouwers videos heb ik de bloopers van gekeken :thumb: supervet!
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor. Ik was de grootste anti-vista man.
Ik draai hier nu zelf op Vista en het systeem is zo snel als wat.

Ik heb meer ervaring met vista. Zodra je in Vista de UAC uit schakelt is Vista stukken sneller.
En met opstarten is vista gewoon razendsnel. Zodra ik in windows zit kan ik werken. Dat lukte op dezelfde pc met XP dus echt niet.

edit:

Tattoo: heb je al geprobeerd alleen met de 2x2gig geheugen te draaien? Misschien werkt het geheugen niet zo goed samen. Dit gebeurt vaker.
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor. Ik was de grootste anti-vista man.
Ik draai hier nu zelf op Vista en het systeem is zo snel als wat.

Ik heb meer ervaring met vista. Zodra je in Vista de UAC uit schakelt is Vista stukken sneller.
En met opstarten is vista gewoon razendsnel. Zodra ik in windows zit kan ik werken. Dat lukte op dezelfde pc met XP dus echt niet.

nee dat is waar je kan meteen aan de slag, maar ik wacht zoizo tot alles geladen is ;) dat is wel zo handig als alles meteen werkt.

UAC uitschakelen kan niet iedereen ;) je hebt van die mensen die zomaar wat drukken :p(no offense als iemand zich hierdoor beledigt voelt)
 
Nee oke, maar mijn ervaring met Vista en UAC aan is gewoon heel slecht. Dat maakte vista zo irritant.
 
Nee oke, maar mijn ervaring met Vista en UAC aan is gewoon heel slecht. Dat maakte vista zo irritant.

Ja, maar je kan het gewoon uitzetten! was even zoeken maar als je het uitzet werkt het stuk fijner

moet ik zeggen, windows 7 is nog veel sneller bij mij. ik vind alleen die balk even wennen :confused:

maar ik stap ergens in januari (als er genoeg drivers en patches zijn) over :D
heb de voucher al liggen
 
hallo sorry dat ik nu pas reageer maar ik was film kijken :) me geheugen loopt in dual channel uac zal ik ff naar kijken en als ik naar xp zou gaan dan zit ik weer met me hoeveel heid geheugen toch ? @ marsmannetje wat voor processor en videokaart zou ik het beste kunnen nemen dan voor games bedankt alvast
 
waar moet ik dat uac eigenlijk vinden ?:eek:

*klikje*

als je ultiem wilt gaan de core i7 en een 1gb videokaart met snel ddr5 (of hoger)geheugen

maar als je de kosten binnen beperken wilt houden

phenom 2 X4 955 , die is 3,2 ghz en kan je overclocken als een gek ;) *edit typefout dankzij harry gespot!
ati radeon HD series zijn goed
maar XFX geforce ook ;)
 
Laatst bewerkt:
oke dank je wel uac staat uit heb gelijik geen melding meer van doorgaan of annuleren

ultiem hoeft ook weer niet hahah denk dat ik dat voor die amd ga die past ook op me moederbord , en een betere videokaart van ati 1 gig 4890 oc ? en dan de amd phenom II x4 965 black edition zou ik hier mee vooruit kunnen
 
oke dank je wel uac staat uit heb gelijik geen melding meer van doorgaan of annuleren

ultiem hoeft ook weer niet hahah denk dat ik dat voor die amd ga die past ook op me moederbord , en een betere videokaart van ati 1 gig 4890 oc ? en dan de amd phenom II x4 965 black edition zou ik hier mee vooruit kunnen

nee :D hiermee ga je gewoon op lichtsnelheid dus doe je riem maar goed vast ;)

past idd daarom zei ik die :D

uac is die anuleren en doorgaan meldingen ja ;)
je krijgt nu bij het opstarten alleen 1 melding UAC staat uit maar die verdwijnt na 2 seconde
 
Ik weet niet wat je budget en voeding is.
Maar ik zou wachten met een videokaart.

Een HD3850 is verouderd, maar je kan er vast nog wel een paar weken mee aan tobben. In oktober komt de HD5870 uit. Die gaat zo'n 280 euro kosten, waarschijnlijk. Als deze in je budget valt, dan zou ik daar op wachten.

Anders is de HD4890 een alternatief. Maar kijk dus ook naar je voeding!!
 
bedankt jongens ik wete nu wat ik ga bestellen :) die melding die komt heb ik uitgeschakeld samen met zijn pictogram dus zelfs daar geen last meer van :) ow op lichtsnelheid :eek: moet niet te snel gaan he hahah anders hou ik het niet meer bij :p


bedankt jongens :thumb: @ harry volgens mij heb ik de nieuweste bios erop staan zal nog ff controleren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan