Upgrade of nieuwe PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikegstar

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2007
Hoi alemaal, ik heb wat hulp nodig bij het volgende:

Ik gebruik een Samsung televisie als computerscherm en wil het FullHD optimaal kunnen gebruiken.

De vraag is nu, nieuwe PC of upgrade? ook wil ik wat extra speed :cool:.

CPU Type DualCore Intel Core 2 Duo E6750, 2133 MHz (8 x 267)
Moederbordnaam Asus P5LD2-X (3 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 2 DDR2 DIMM, Audio, LAN)
DIMM1: Kingston 1G-UDIMM 1 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
Video kaart Radeon X1950 Pro.
RAM Slots 2 DDR2 DIMM

Ik heb dus eigenlijk sowieso een HD video kaart nodig.

Alvast bedankt!

Hallo,

Je kunt het systeem opzich best upgraden... Je zou bijvoorbeeld een Intel Core 2 Duo E8600 op je moederbord kunnen prikken... Heb je 2×3.33Ghz....
Verder moet je inderdaad een betere videokaart....

Wat is je budget ongeveer?

theblindman.

Ik denk dat ik met een upgrade wel genoeg heb aan maximaal 400 euro, of moet er meer aan gebeuren?

thnx

Hallo,

Jah, een HD videokaart en een nieuwe processor (E8200, E8400, E8500, E8600).
Ik ben er alleen nog niet over uit welke HD videokaart, maar je hebt keus genoeg... ATI en NVIDIA hebben allemaal een breed scala aan goede kaarten.

theblindman.

Betere processor kan niet op het moederbord.

Betere videokaart is altijd een optie.
Heb je nu maar 1 gig geheugen in je computer? Dat moet zeker meer worden.

oke bedankt voor de tips, nog tips over welke videokaart en geheugen?

Wat verwacht je te bereiken?
Je zet met een goede videokaart, bijv HD4870 1 gig, en meer geheugen best wel een stap.
Maar met een nieuwe computer zet je een veel grotere stap.

Het is een moeilijke keuze wat dat betreft.

Bij upgraden:
1. Videokaart HD4870 1 gig-versie
2. of 1 gig erbij of 2x2 gig erbij. (en het oude dus weg doen)

Hallo,,

Ik zie (nog) niet in waarom een processor upgrade niet mogelijk is, hij heeft nu een E6750... De volgende processoren moeten (volgens mij) zoiezo op z'n moederbord passen:
http://processorfinder.intel.com/List.aspx?ParentRadio=All&ProcFam=2558&SearchKey=

Als je er vanuit gaat dat een E6750 processor goed werkt op het huidige moederbord, kun je ook nog uit de volgende kiezen:
http://processorfinder.intel.com/List.aspx?ParentRadio=All&ProcFam=2558&SearchKey=

Mocht ik helemaal fout gezien hebben dat er nu een E6750 in je systeem zit, snap ik dat een upgrade niet mogelijk is...

Een HD4870 lijkt mij ook prima, maar qua videokaarten ben ik niet zo bij... (zie m'n naam)

Suc6,
theblindman.

Hallo,

Ik zie nu pas dat de zoekcriteria die ik had ingevuld niet mee werden genomen in de link... Als je bij FSB 1066Mhz kiest, zie je wel degelijk een hele rij snellere processoren die je moederbord gewoon aan kan.

Is het een zelfbouw PC? Want zoals Marsmannetje al zij, is je huidige processor stukken langzamer dan 'ie hoort te zijn... Dat komt inderdaad doordat 'ie niet volledig wordt ondersteunt.

theblindman..

Het gaat erom wat het moederbord ondersteunt. En dat zal ook het probleem zijn met zijn huidige processor: Qua fsb kan die het wel aan, maar doordat hwt moederbord de processor niet kent, loopt deze trager. Zonde.

Het gaat erom wat het moederbord ondersteunt. En dat zal ook het probleem zijn met zijn huidige processor: Qua fsb kan die het wel aan, maar doordat hwt moederbord de processor niet kent, loopt deze trager. Zonde.

De E6750 heeft een FSB van 1333, zijn moederbord een max van 1066, Die 1333Mhz processor gaat dus op 1066 draaien, met als gevolg een niet top presterende processor... Daarom heeft 'ie ook 2×2.133Ghz ipv de normale 2×2.66Ghz...

Alle 1066Mhz FSB processoren zouden naar mijn inzicht moeten werken op je moederbord
Om dat te bevestigen/ontkrachten zal ik zo even een mailtje naar Asus sturen...

Met vriendelijke groeten en succes met je beslissing,
theblindman.

Je hebt gelijk over de processor: slecht gelezen..

Maar nieuwe processors worden gewoon niet ondersteunt. Daar is een bios-update voor nodig. Plus dat af te vragen is of je er veel mee bereikt. De snelheidwinst is niet gigantisch.
Als hij een nieuwe processor wil, dan kan hij beter een nieuw moederbord kopen. Zo duur zijn die ook weer niet.

Ook daar ben ik het niet helemaal mee eens, het zou kunnen dat er eeen BIOS update oid nodig is, maar daarvoor wacht ik op de reactie van Asus.
Als de lijst gewoon niet meer wordt bijgewerkt zou je bijvoorbeeld een E7600 (2×3Ghz) kunnen aanschaffen.
Het verschil tussen 2×2.1 Ghz en 2×3Ghz is wel een stuk groter dan dat van 2×2.66Ghz en 3GHz...

Nu maar wachten op Asus...

Over de videokaart: net schoot mij tebinnen: Heeft de HD4870 een externe voedingconnector nodig? Als dat zo is moet de voeding nog even gecheckt worden voor je een neiuwe kaart koopt...

theblindman.

Bedankt hoor!,

Ik moet alleen zeker weten of alles compatible is want het is een samengestelde pc.

geheugen kaarten, 2x2gig?
HD kaart, welke?
processor? j/n?
prijs?

alvast bedankt!

Besteld!

31758 Asus EAH4870 DK/HTDI/1GD5 149,95
31729 Kingston HyperX DDR2 2GB 800 CL5.0 (KST-KHX6400D2/2G) 29,95 x2 59,90

216,85

bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.