upgrade onmogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guide

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Berichten
112
Hallo,
Gisteren heb ik getracht om de pc van mijn zoon te upgraden van WIN7 naar WIN10 maar aan 99% blijft ie hangen.
Daarom heb ik dan ook alles gecancelled dit na zeker 4 uur activiteit.
De pc heeft reeds enkele maanden geen upgrade meer gehad juist omwille dat het toestel die niet kan installeren.
Wat is volgens jullie de oorzaak dat het toestel de upgrades niet kan maken? Iets corrupt ...?
Graag had ik ik wel naar WIN 10 overgestapt maar helaas en...de tijd dringt.
Wie helpt mij

Dank.
 
Tsja, dan had je maanden geleden aan de bel moeten trekken, niet nu.

Kijk even in deze discussiedraad of je met de daar gegeven tips Windows 7 (-Windows update) weer recht kunt trekken.
Het is van belang dat Windows 7 helemaal bij is, dus eerst moet je dit probleem getackled hebben.

Verder: Je vermeldt niet hoe je de upgrade gestart hebt, maar in mijn ervaring werkt het beter/handiger om hier van de juiste upgrade-versie van Windows 10 óf een USB stick maken (en dan in Windows 7 setup.exe starten vanaf de USB stick) óf een .ISO te downloaden en die daarna via (bijv.) 7-zip uit te pakken naar een nieuwe map in de hoofdmap van C: (bijv. C:\W10) en dan vanuit Windows 7 setup.exe te starten in die C:\W10 map. Als er gevraagd wordt om updates te downloaden, kies dan "Nu niet", dus laat W10 zélf zijn updates ophalen zodra geupgraded (dus na afloop van het upgrade proces).

Uiteraard moet er ruim voldoende vrije ruimte vrij zijn op de C: schijf, laten we zeggen minstens 40 GB.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hi Dnties,
Ik moet je gelijk geven wat betreft het updaten naar WIN 10 maar soms doorkruist mijn tijd andere gebeurtenissen waardoor dit even in de vergeethoek was geraakt.
Maar goed, ik wil je melden dat alles opgelost is. Net toe ik de brui er wou aan geven ging mijn gedachten naar enkele dvd's die ik ooit gemaakt had toen de pc nog nieuw was.
Een soort herstel dvd zeg maar, waarbij windows volledig geformateerd en WIN 7 opnieuw heeft geinstalleerd. (ja, alles eerst wat aan doc. fotos en ander lief materiaal veilig op een externe schijf)
Na dit herstel, wat overigens vlug was geklaard, ben ik op zoek gegaan naar win 10 om deze er alsnog gratis op te plaatsen. Gevonden, bij Microsoft, waarbij ze deze nog een tijdje aanbieden voor mensen
die een minder goed zicht hebben of....! Dus even een leugentje voor bestwil.
Ook dit is vlot verlopen. Met dank aan jou!

Toch heb ik nog een vraag wat betreft het veilig stellen van het systeem dat nu vlot loopt.
Ik zie verschillende mogelijkheden bij windows maar geraak er niet uit wat goed is voor mij!

1. Systeemkopie maken
2. Systeem herstelschijf
3. Een nieuwe volledige backup maken.

Wat ik graag wil, is terug een soort back-up of herstelschijf (dvd) aanmaken waarbij ik, zoals in het geval van WIN7 geweest, er ooit iets mocht gebeuren met het win systeem, deze terug te plaatsen via dvd. Een soort image waarschijnlijk.
Is dit een goed idee?
Gebruik ik daarvoor een van de hoger vermelde mogelijkheden van WIN 10 of...
Zijn er betere en eenvoudiger manieren om dit te doen (ik denk daarbij aan een extern programma)

Toch heel erg bedankt,

Guido
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm... Er zijn wel 100en mogelijkheden.

Ik denk aan Acronis TrueImage, Clonezilla Live CD etc. Ik neem aan dat er nog wel andere tips zijn daaromtrent, dus wacht dat eerst even af.
Ook kun je hier kijken, in de sectie "Systeemkopie van Windows 10 maken" als je liever de hulpmiddelen in Windows 10 zélf gebruikt.

Tijs.
 
Ok, vriendelijk bedankt!.
Ik wacht nog even af op eventueel nog andere reacties van forumleden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan