Upgrade pc (budget: rond de 750)

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderr2002

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2015
Nu ik wat meer geld heb ben ik van plan me computer te upgraden

Systeem nu:
Processor: Intel core i5-4460
Moederbord: asus H81-A
Werkgeheugen: crucial ballistix Sport 2x 4gb DDR3
Videokaart: msi geforce GTX 960 OC 2GD5T
Case: Cooler master N300
Opslag: 1 Tb hdd (weet niet precies welke)
Koelers: standaard case en CPU fans
Optical drive: Cd drive van Samsung

Zoals in de title: mijn budget ligt rond de €750

Upgrades die ik wil uitvoeren:
Processor:
Intel Core i5-6600K Ik ben van plan over te clocken
Moederbord:
msi z170a Gaming M5
Werkgeheugen:
corsiar vengeance LPX 2400 DDR4 4x 4gb
Videokaart:
Ik behoudt de videokaart uit mijn oude systeem. Later doe ik er misschien een 2de bij.
Case:
Ik had zelf deze in gedachten
corsair carbide series SPEC-01
Ik weet niet of deze case kan met de koeling die ik wil.
Opslag:
Bij deze behoud ik mijn oude 1 Tb hdd
Als ik nog wat budget overhoud mischien SSD?
Koelers:
Standaard case koeling (mischien koelers van mijn oude case?)
Ik zou mijn CPU graag watergekoeld hebben! Daarom zat ik te denken aan deze
corsair hydro series h60 2013
Of mischien eentje met een grotere radiator? (Noem wel een case waar deze in kan)
Ik heb hier maar weinig over kunnen vinden maar kan het zijn dat het moederbord in de weg zit?
Ook zal ik graag stillere fans op de radiator bevestigen
Optical drive:
Die van het oude systeem

Ik zal veel met deze computer gamen... Denk aan games als: GTA V, Black Ops 3 en binnenkort ook meer.
Ook zal ik met deze computer video's bewerken
(Aangezien dit met mijn oude computer al prima en zonder lag lukte zal het met de nieuwe zeker gaan!

Hebben jullie tips, suggesties of verbeteringen? Meld het!

Edit: ik heb een nu 450w voeding... Ik neem aan dat deze ook beter moet?

Laatst bewerkt:
Ik ben nog wat vergeten:

als ik deze upgrade doe moet ik mijn Windows overnieuw installeren.
Ik heb de licentie nog van toen ik nog win 8.1 pro had maar hoe werkt dat nu met Windows 10?

Zit weinig verschil tussen je huidige CPU/moederbord en wat je zelf opsomt.
DDR4 is niet echt sneller dan DDR3, als je gaat overclocken kan het met snellere DDR4 met wat schelen.
En voor games is de huidige CPU nog prima.

Snellere videokaart, meer geheugen, SSD en een kast met een goede airflow zou al voldoende zijn.
Waterkoeling voegt weinig toe aan de huidige CPU koelers en kasten met een goede airflow, meer herrie genereren ze wel.

Het moederbord is wel zeker een uitbreiding en het werkgeheugen van de nieuwe is 16 gb tegen de 8 van de oude.

Ik zie wel verschil tussen de huidige CPU en de nieuwe... Als jullie dit niet doen: kunnen jullie met een nieuw voorstel komen?

Dus: welke case met betere airflow, welke snellere videokaart, welke ssd etc.

Mijn fout, huidige bord heeft maar 2 sloten, dacht 4, maar kan wel max. 16GB in.
Is het een Asus H81-A of een H81M-A?

http://www.cpu-world.com/Compare/498/Intel_Core_i5_i5-4460_vs_Intel_Core_i5_i5-6600K.html
Hij is overall wat sneller maar heb je dat nodig om te kunnen gamen, met renderen zal het iets schelen maar als het echt voor foto en filmbewerking wordt gebruikt zou je eerder aan een i7 gaan denken.

Een opzetje.
https://azerty.nl/winkelmandje/wink...673859]=1&product[826296]=1&product[508196]=1
Een GTX980 erbij zou nog kunnen maar het verschil in performance zijn de vele euro's niet waard, een GTX980Ti scheelt wel behoorlijk maar ook die is aan de prijs.
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Oeps, link vergeten voor een skylake.
https://azerty.nl/winkelmandje/wink...844626]=1&product[843620]=1&product[915904]=1

Laatst bewerkt:
Aan de prijs te zien zal de GTX 980 TI te duur worden... (omdat er ook beter voeding etc bij moet)

De GTX 980 zou een optie zijn...

Aangezien ik niet gewend ben systemen te bouwen met deze high-end videokaarten... zou je mij eens 2 opties willen geven: (je mag gebruik maken van oude onderdelen)
Een build met de GTX 980
en een build met de GTX 980 ti (hou de SSD etc weg en doe alleen het nodige ivm de prijs)

Het liefst msi en hou rekening met mijn cd drive... Die case in de skylake build bevat geen externe 5,25" (raampje vind ik ook mooi :P)

Alvast Bedankt

Zit een deurtje voor hoor.....

En bij de eerste link kun je zelf een videokaart bij doen, er staat alleen spul in voor de huidige hardware, zet er een 980 bij en je ziet wat het gaat kosten, zo ook bij de 2e link maar dan ga je dik over je budget.

Oftewel speel eens met die winkelwagentjes.

En wat is het merk en wattage van de huidige voeding?

450w (zoals vermeld boven)

specifiek: corsair vs450

HDD heb ik al en is een beter koeler nodig?

Laatst bewerkt:
SSD is bijna een miust voor zo'n systeem t.o.v. van een trage "normale" HDD...
Meer werkgeheugen heeft voor een game-pc totaal geen nut, de 16 Gb die L.P. reeds in het mandje heeft zijn meer dan zat, dat zul je nooit nodig hebben gezien vrijwel alle games nooit boven de 8 Gb komen..

SSD is bijna een miust voor zo'n systeem t.o.v. van een trage "normale" HDD...
Meer werkgeheugen heeft voor een game-pc totaal geen nut, de 16 Gb die L.P. reeds in het mandje heeft zijn meer dan zat, dat zul je nooit nodig hebben gezien vrijwel alle games nooit boven de 8 Gb komen..

Dus wat jij zegt: gooi er een Ssd bij en het winkelmandje wat ik eerder stuurde is prima

Ook zal ik met deze computer video's bewerken
Vandaar die 16GB.
En die staat voor het huidige moederbord in de eerste build.
Maar geen i7, video's renderen kan natuurlijk ook met de nVida kaart.

Een GTX980Ti is wel DE grafische kaart maar ook behoorlijk aan de prijs.

Video's bewerken gaat met de huidige computer prima!

Waar ik wel graag antwoord op wil Is de vraag of dat winkelmandje van mij + ssd goed is

Ik zie het wel zitten :)

Jazeker, zou dan voor een 240 of 250 Gb type gaan..120 Gb zit sneller vol dan je denkt en het prijsverschil is ook te overzien.
Zou zelf kiezen voor een Samsung 850 EVO 250GB of de Crucial BX200 240GB.
De Samsung is wel de snelste van de 2 maar het verschil zul je waarschijnlijk niet merken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan