upgrade PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roentjuh

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
hallo ik wil mijn computer upgraden omdat gamen niet meer lukt,
ik speel het spel world of warcraft en mijn pc doet het niet goed meer sinds ik de expension heb geinstalleerd.
ik heb een logitech G15 als keyboard waar op te zien is dat tijdens het gamen 93% van mijn CPU in gebruik is en rond de 50% van mijn RAM geheugen. zelf heb ik niet al te veel verstand van computers dus ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen. ik heb opgezocht wat ik nu heb en dit heb ik kunnen vinden:

Intel Pentium 4 CPU 3.00GHz
2.00GB Ram geheugen
MS Windows XP Proffesional SP3
Nvidia Geforce 8500GT
74.5GB hardeschijf intern, 40.8Gb beschikbaar.

k weet niet hoe ik er achter kom wat voor core ik er in heb zitten heb de pc al opengemaakt om de core te checken en volgens mij is het een normale core en geen dual core. nu om mijn CPU beter te maken zodat ik wel weer kan gamen en niet op 93% gebruik zit wil ik dus een dual core gaan kopen om mijn computer te verbeteren.

nu is mijn vraag dus, helpt een dual core mij om dit CPU naar beneden te krijgen en beter te kunnen gamen en zo ja zijn er speciale dingen waar ik op moet letten als ik een dualcore ga kopen?

alvast bedankt
Roentjuh

hallo ik wil mijn computer upgraden omdat gamen niet meer lukt,
ik speel het spel world of warcraft en mijn pc doet het niet goed meer sinds ik de expension heb geinstalleerd.
ik heb een logitech G15 als keyboard waar op te zien is dat tijdens het gamen 93% van mijn CPU in gebruik is en rond de 50% van mijn RAM geheugen. zelf heb ik niet al te veel verstand van computers dus ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen. ik heb opgezocht wat ik nu heb en dit heb ik kunnen vinden:

Intel Pentium 4 CPU 3.00GHz
2.00GB Ram geheugen
MS Windows XP Proffesional SP3
Nvidia Geforce 8500GT
74.5GB hardeschijf intern, 40.8Gb beschikbaar.

k weet niet hoe ik er achter kom wat voor core ik er in heb zitten heb de pc al opengemaakt om de core te checken en volgens mij is het een normale core en geen dual core. nu om mijn CPU beter te maken zodat ik wel weer kan gamen en niet op 93% gebruik zit wil ik dus een dual core gaan kopen om mijn computer te verbeteren.

nu is mijn vraag dus, helpt een dual core mij om dit CPU naar beneden te krijgen en beter te kunnen gamen en zo ja zijn er speciale dingen waar ik op moet letten als ik een dualcore ga kopen?

alvast bedankt
Roentjuh

De core van je pc kan je niet checken door te kijken, wel kan ik je vertellen dat het zeker 1 core is ivm P4.. Dual-core zou zeker beter zijn, je G15 geeft dan 2 balkjes aan (ik spreek uit ervaring) kijk hier even: http://www.alternate.nl/html/summar...e Kits&tgid=130&&tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits&

bedankt voor de reactie.

in je link laat je een moederboard zien toch? is het nodig heel mijn moederboard te vervangen voor een dual core of is het mogelijk een dualcore op zich zelf te kopen en in mijn computer te zetten?

Nee dat kan niet omdat het andere socket heeft. Dus dat gaat het niet worden.

Het zal een kwestie worden van het vervangen van moederbord, processor en geheugen.
Je kan op jouw moederbord geen moderne cpu kwijt.
Ook al zal het socket soms wel hetzelfde zijn (er bestaan pentium 4's op socket 775, wat nu nog gebruikt wordt): de chipset moet ondersteuning bieden aan de processors. En dat zal je huidige dus niet doen.

oke bedankt voor jullie hulp!
ik loop dus morgen niet zomaar de winkel binnen en vraag om een dualcore voor mijn pc k zal ff verder kijken en kijken voor een mooie set die al een dualcore zelf heeft zodat dat goed gaat, raak ik trouwens alles kwijt als ik een moederboard vervang?

bedoel je mijn documenten enzovoort? Nee die staan op je hardeschijf. Maar ik weet niet zeker of een schone installatie vereist is.

oke bedankt voor jullie hulp!
ik loop dus morgen niet zomaar de winkel binnen en vraag om een dualcore voor mijn pc k zal ff verder kijken en kijken voor een mooie set die al een dualcore zelf heeft zodat dat goed gaat, raak ik trouwens alles kwijt als ik een moederboard vervang?

je behoud alle bestanden, maar uiteraard gaan je overklokkingen etc wel weg, alles wat je in het BIOS veranderd hebt word weernaar Default gewijzigd, maar dat moet toch als je een nieuwe mobo wilt plaatsen, alle bestanden blijven gewoon op je hardeschijf staan, zodra je die gaat vervangen ben je alle bestanden wel kwijt (staan dan nog op de ui te kast verwijderde schijf)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan