upgrade processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

WhimpEE

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2011
welke processor is nou echt beter core2duo of pentium dual core.
Ik heb wat benchmarks op het internet zitten kijken en daar is het verschil altijd maar minimaal, maar de prijs verschilt wel altijd heel veel. Maar ik heb nou twee dingen op het oog, maar welke is nou beter en hoe groot is het verschil???

Pentium dual core e6700 3.20GHz voor 70,95 euro
Core 2 Duo e 7600 3.06GHz voor 109.98 euro

door het flinke verschil in prijs denk ik toch voor de pentium dual core te kiezen ik heb niet veel geld want ik ben middelbaar scholier en dan groeit het geld nergens ook niet op mijn rug. :)

moederbord ASUS P5K-VM met op dit moment een pentium 4 630(3.0GHz) 2,5GB DDR2 RAM en Nvidia Gefroce GTS 250

Laatst bewerkt:
Het is niet verstandig om nu (anno 2011) nog een dual core te kopen. De duurdere is inderderdaad beter maar erg klein verschil vandaag, maar zou dit echt niet meer upgraden. Als je dit wel ooit doe spaar dan effe door en koop gelijk een nieuw moederbord, kost wat meer, maar heb je ook een "echte" upgrade. Bijvoorbeeld dit http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[251552]=1&product[258725]=1 40 euro duurder maar echt genoeg voor de grootste applicatie's mee te draaien(dit zou zelfs hee; goed passen in een high end systeem). Misschien kan je ook nog kijken voor een tweedehands Quad Core.

eigenlijk moeten we weten welke compinenten ts nu heeft want als hij maar 1gb ram heeft komt hij nog niet ver met deze upgrade

Is AMD niet veel beter als INTEL ik ben eens gaan kijken en INTEL CORE 2 DUO 3.06GHz kost 70 euro en AMD ATHLON II 3X 445 3.10 GHz kost maar 66 euro.
dan heb je dus voor minder geld meer cores op een hogere snelheid. Raden jullie me dan een amd moederbord aan inplaats van intel omdat intel veel duurder is, of zijn de amd processoren veel slechter ofzo ???????

Ja, AMD is goedkoop, maar wel goed. Maar al wil je AMD moet je ook een nieuw moederbord.

wat is een goed AMD moederbord en hoeveel kosten die ? zijn er nog moederborden die een sAM3 processor en ddr2 ram kunnen of moet ik dan ook naar ddr3 overstappen ? met welk amd moederbord kan je goed overclocken??????

in de lage prijs klasse is inderdaad amd goedkoper als intel maar als je naar de i-5 en i-7 series van intel gaat kijken zijn die weer beter als de zelfde prijs voor een amd maarja dat ga je toch niet in jou systeem zetten maar hoe veel werkgeheugen heb je dan?

dit is mijn huidige systeem
CPU: PENTIUM 4 630 3,0GHz
GPU: Nvidia Geforce GTS 250 1GB versie
RAM: 2,5 GB DDR2 RAM 800Mhz
Moederbord: ASUS P5K-VM

Bij taakbeheer staat trouwens 4576Mb werkgeheheugen

Laatst bewerkt:
als je een nieuwe processor of moederbord of wat dan ook wilt zul je een hele nieuwe pc moeten kopen omdat jij ddr2 geheugen hebt en dit verouderd is en het amd setje dat lord4163 aangaf werkt met ddr3 geheugen, en bij taakbeheer staat waarschijnlijk dat je 4576Mb werkgeheheugen hebt maar dit is waarschijnlijk gedeeld werkgeheugen dat hij automatisch van je hardeschijf haalt zegmaar.

wat als ik een am2 moederbord neem met een amd phenom 9850 black editoin neem en die een beetje overclock zou dat de games van nu een beetje aan kunnen of wordt dat toch helemaal niets

ik zou hier geen geld aan uitgeven omdat als je dit doet je over een jaar toch een nieuwe pc moet kopen omdat deze de spellen dan ook niet meer aan kan

oke dan zal ik nog een tijdje moeten gaan sparen voor een nieuw systeem
is dan zo iets goed genoeg
Asus Moederbord M4A78LT-M LE,sAM3
AMD Processor Phenom II X4 840 3,20GHz + kan hem met dat moederbord overclocken
OCZ Geheugen Obsidian DDR3,1600-4GB KIT

kost me zó'n 180 euro's dus kan wel 4maanden duuren voor ik het heb

zijn de pehnom 840 en 955 niet hetzelfde ze hebben een even hoge kloksnelheid en l3 cache alleen de 955 is duurder

als het nog 4 maanden kan duren voordat je het geld hebt zou ik eerst sparen en dan weer hulp vragen omdat tegen die tijd alles in prijs is gezakt omdat er weer nieuwe hardware komt

Oke bedankt voor nu dan. Dan kom ik tegen de tijd dat mijn bank weer wat voller zit weer een keer terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan