Upgrade rondom videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Volharding5

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2012
Berichten
4
Hallo iedereen,

De videokaart van mijn oude computer is overleden:(.
Nu heb ik vorig jaar van een kennis een videokaart(MSI 9800 GT 1gb ddr3)
over kunnen nemen en zou hier een (goedkoop) systeem omheen willen laten draaien.
Nu ben ik ff wezen googlen maar zie door de SLOTS cq GHZen de moederborden niet meer:shocked:.

Zijn er mensen met een suggestie voor deze leek?

Alvast bedankt,
Marco
 
Misschien handig om een budget er bij te zetten en er neer te zetten wat je allemaal nodig hebt.
 
Uhh ja, dat is mischien ook wel makkelijk haha.

Een nieuw moederbord met processor voor 2 tm 4 gb werkgeheugen zou wel genoeg zijn.
En een nieuwe voeding is ook wel nodig, oude is 350W.

Budget zou tussen de 100 en 150 euro moeten zitten als het kan, mocht het nodig zijn kan het ook iets meer.
 
Dus je wilt een complete PC, excl. videokaart voor 100 a 150 euro?
Ik kan je vertellen dat dat niet gaat lukken. Voor dat geld heb je net een low budget moederbord + low budget processor.
 
He wouter,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb ff zitten kijken naar wat je voorstelde en volgens mij zag dat er wel aardig uit, voor een mooie prijs.
Nu schreef jij "verwacht er niet veel van" maar voor gewoon een beetje internetten, foto,s bekijken en mischien een spelletje voor onze kleine is dat wel genoeg toch?

Ik heb daar ook nog ff verder gekeken bij die processoren en vond nog een iets snellere (AMD Phenom II X2 560 / 3.3 GHz Socket AM3 - L3 6 MB), zou die daar ook bij passen of moet dan de hele samenstelling op de schop.
 
phenom II processor is een heel stuk sterker en wekrt hierbij dat wel maar hij is ook veel duurder en past niet in het budget van 150 euro
 
Ja dat klopt helemaal maar heb ook geschreven dat het iets meer mocht zijn.

Ik ben via het lijstje van wouter:thumb: een beetje verder gaan kijken en iets wijzer geworden
en op die site staat ook overal bij "compatible met", wat het overzichtelijker maakt.

Wat jij al schrijft "phenom II processor is een heel stuk sterker" leek het me die 30 euro wel waard.
En ja, ik heb nou eenmaal de vervelende eigenschap altijd iets duurder te eindigen dan de planning was :confused:(sucks).

Het is uiteindelijk het lijstje van wouter geworden maar dan met de AMD Phenom II X2 560 en ben totaal 195 euro kwijt
en hoop met die comp. weer een tijd vooruit te kunnen:).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan