Upgrade Systeem (€500)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendew

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2007
Hallo,

ik ben van plan mijn systeem te gaan upgraden. Laatst heb ik een videokaart voor een prikkie gekocht (Nvidia GTX 285) maar tot mijn schrik:shocked: gaat deze over al mijn satapoortjes heen:(, maar goed toen had ik zoiets van dan voer ik maar even een upgrade uit.

Huidig Systeem
Moederbord : MSI P35 Platinum
Processor : Intel Core 2 Duo E6750
Geheugen : OCZ Memory EL Gold 2GB
Videokaart : GeForce 8800GTS 320 MB (Wordt dus GTX 285)
Voeding : Antec 500 Watt

Doel
Deze PC gebruik ik het voornaamst voor games.

Beoogde Upgrade
Moederbord : MSI P55-GD65 (Vooral de overclock functie klinkt mij mooi in de oren)
Processor : Intel I5-760 (Of kan ik beter voor de I5-750 gaan qua prijs die 3 euro maakt mij dan niet uit)
Geheugen : Corsair XMS3 6GB (3x 2GB)
Processor koeler : ZALMAN CNPS 10X Extreme
Fan regelaar : Scythe Kaze Server KS01-BK
Speakerset : Logitech Z 323 (Niet echt een upgrade maar deze moet bij de prijs in)
Hier nog even de link

Conclusie
Wat vinden jullie hiervan?

MVG,
Jeroen

Leuk systeem

alleen dat ga je never nooit trekken met je 500 Watt :P
hier kan je het best een 650/700 Watt voeding voor inbouwen..

daarnaast ondersteund je moederbord Dual-Channel werkgeheugen
je hebt gekozen voor 3 geheugen modules, niet heel functioneel dus..
kies 4 × XGB
of 2 × XGB

dat zal veel beter werken

fan controller ziet er strak uit...

Ik hoop dat je wat met mijn opmerkingen kan,
Succes :thumb:

Groeten Remco

De voeding zat ik zelf inderdaad ook al te twijfelen, maar ik probeer het eerst wel. En van het geheugen was mij nog niet opgevallen:o beetje dom. ik ga eens kijken of ik 8 GB kan vinden voor rond die prijs:d. Maar goed is 8 niet overkill.

Laatst bewerkt:
4GB is ruim voldoende voor een game pc

8GB geheugen ga je pas gebruiken bij zware videobewerkingen en renderen en daar zij games niks bij

ik denk niet dat die Antec 500 watt sterk genoeg is voor dat systeem de intel i5 eet meer stroom

en waarom schaf je een fan regelaar aan?
je cpu fan moet je niet verbinden met zon ding die moet direct het moederbord in

en neem deze koeler
klik
scythe mugen 2
staat bekend voor zijn goede temps
en 10 euro goedkoper

Laatst bewerkt:
"Processor : Intel I5-760 (Of kan ik beter voor de I5-750 gaan qua prijs die 3 euro maakt mij dan niet uit)"

Ik zou gewoon voor de 760 gaan. Voor 3 euro meer dan de 750 heb je 2.8 Ghz inplaats van 2.66 Ghz. Beide zijn goed over te klokken. Ik heb zelf de 760 sinds een paar weken en draaid nu op 4.2 ghz.
Ook is de 760 een stuk nieuwer dan de 750.

Zelf heb ik als geheugen 2x4Gb er in zitten. -> Klik. Wel iets meer dan de 6 Gb maar hij is al wel 10 euro goedkoper dan toen ik hem 2 weken geleden kocht en lekker snel!:P

@Firest0rm
Dan neem ik 4GB, ik kan er altijd nog 4Gb stoppen als ik wil. Die fan regelaar schaf ik aan omdat ik en mijn videokaart en mijn CPU fan kan regelen, mijn pc staat in mijn kamer en als ik deze 's avonds aan laat staan is het wel handig als ik m terug kan schroeven.. Waarom zou die dan in mijn moederbord moeten?.

@Woutertjuh88
Ik had inderdaad al beslist om voor de 760 tegaan. op 4,2 GHz is netjes:D.

ja dat is het punt die kan en hoor je niet te regelen via een fan regelaar
die staan direct op je moederbord aangesloten dat moet je dus via het moederbord regelen

die fan regelaar is bedoelt voor fans die aan de behuizing vast zitten

verder zit er bij de drivers van de videokaart een applicatie waarbij je de fan stand in kan stellen

edit: je kan het wel voor de cpu gebruiken maar dat is afteraden omdat je dan de fan te laag kan zetten en deze oververhit kan raken

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan