Upgrade systeem +- 800

Status
Niet open voor verdere reacties.

JuanG

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2009
Berichten
214
Zoals de titel al luid ben ik op zoek naar een goed upgrade systeem.

Eisen:

Wat ik ermee wil doen is vooral Flight simulator X en 2004 doen, voor de rest COD black ops en andere cod's.

Prijs dus ong. 800

Wat ik voor die 800 euro wil is een nieuw moederbord, geheugen, processor

ik heb/ gerbuik momenteel dit systeem:

CPU: AMD Phenom II 955, @ 3,8Ghz
Mobo: Asus Crosshair II Formula
Voeding: Coolermaster Silent Pro M700.
GPU: 2x Asus 250GTS 1GB's
RAM: 2 x 2GB Corsair XMS2 800Mhz
Case: Coolermaster HAF X.

Voeding en kast moeten voldoende zijn dacht ik zo en ik zit nu te twijfelen of dat ik voor een 1366 systeem zou gaan, zoja dan had ik dit in gedachten: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...269342]=1&product[212478]=1&product[261429]=1

Maar ik dacht ook he, ik kan de processor houden en verder gaan met AM3 zoiets als dit: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?verwijder=269743

Zelf met een 1090T proc. ben ik goedkoper uit als met een 1366 systeem, maar daar komt wel bij dat 1366 processoren wel sneller zijn dan de six cores van AMD.

Maar nu komt het ik heb FS2004 en FSX, maar FSX draait niet lekker op mijn systeem heb ik al gemerkt terwijl de systeemeisen erbarmelijk laag zijn!
Ik was dit jaar ook in Lelystad bij de FS beurs en daar waren ook superveel mensen die i7 systemen hadden maar FSX ook niet optimaal draaiden, nu is mijn vraag wat zou beter zijn voor FSX vooral , want Fs2004 is piece of cake ik heb tevens een saitek pro flight yoke en quadrant dit werkt echt geweldig.

Maar is intel 1366 nou beter( uitgaande van de i7 950) of AMD met hun 1090T voor FSX), want ik heb gehoord dat FSX nogal graag mag multitasken en dus de cores goed benut.

Of zal k nog ff moeten doorsparen voor aankomende Sandy Bridge!?

MVG Juan G, Nog prettige kerstdagen en fijne jaarwisseling
 
mmz ik zie 2 dezelfde winkel mandjes :)


MAar ben je van plan te gaan overklokken????
Z0 nee waarom dan dat moederbord.

Hier even iets vergelijkbaars bij 4launch
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/79190

Scheelt 250,- ten opzichte van jou config en het prestatie verschil is verwaarlosbaar.
Voor die 250 zou je mooi een betere graka kunnen nemen. of andere hardware.
 
Ik ga zeg maar wel wat overklokken, ben dr mee bekend en weet de gevolgen heb mijn Phenom II 955 al op 4,5Ghz weten te laten lopen met luchtkoeling :D, wil met volgende systeem ook wel het ene en ander uit proberen dus vandaar zon beetje het luxste moederbord, verder koop ik ook als koeler later ernogbij een noctua D14 die vind ik pers. uber, gebruik nu scythe katana 3 ook mooi ding voor 25 euro , maar de reden van dure mobo en ram vanwege overklokken, ik dacht dat de timing (cas latency) van ram zo laag mogelijk moest voor het snelste of zit ik ernaast?,

sorry voor de link, voor het AMD systeem had ik dit in gedachten:

Moederbord: Asus Crosshair IV Formula
RAM: (2x) een 2x2 GB setje van Corsair 1600Mhz (CL 7-8-7-20) dus 8Gb totaal, reden voor 8GB is vanwege addons van FSX en FS2004 dat vraagt superveel ram heb ik al gemerkt!

Eventueel optineel nog een 1090T processor, maar die kan later als upgrade dacht ik zo omdat ik nu ook een AM3 cpu heb.

Dit amd had ik voor 600 euro samen kunnen stellen bij azerty, maarja wat is nu dus beter?
 
Overklokken kun je ook met de saber en bv een p6t-deluxe.
Die zijn een stuk goedkoper.

De rampage 3 is een stuk duurder ivm de 4 pci-e sloten en de mogenlijkheid voor een 3 / 4 way sli. Gebruik je dat niet, dan is het zonde van het geld (imo).

Timings lager betekend inderdaad "sneller" geheugen. Maar amper/niet merkbaar tijdens normaal gebruik, maar wel in je beurs.


Intel cputjes (I7) zijn inderdaad sneller, maar ook duurder.
 
De i7 930 of 950 zijn maar een paar tientjes duurder dan de 1090T, dsu dat heb ik er wel voor over alleen tja de moederborden maken het zo duur:(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:) herstel de door JOU gekozen mobo en geheugen maakt het zo duur.
De 1090 zit kwa performance net onder de i7 930.

Zoals ik hierboven al poste, kun je alleen al 250,- besparen.
End an heb je nog een goedsysteem om te gaan gamen/overklokken.

Verkoop je huidige mobo / geheugen en cpu. Leg dit bij je bespaarde 250,-
En koop bv een 6970 http://www.salland.eu/product/952524/sapphire-radeon-hd-6970-2048-mb-21187-00-40r.html

Dan ga je grafisch ook nog een stappen vooruit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan