Alleen bij msata. de mx100 s gewoon een 2.5" drive. mijne slingert overigens ook los in de kast, ding kan toch niet kapot door schokken

** Ok, las ook al dat de kwaliteit van deze schijven in korte tijd erg verbeterd is, ook qua slijtage.
persoonlijk gebruik ik een strakke kast van Antec. Heb het zelf niet op lichtjes, maar meer geluid en koeling, maar de storm voldoet verder wel
** Ik kwam hem tegen en ben zelf ook meer van functionaliteit etc., maar heb een headset van Storm Sirus en dat zou een mooie combi geven :-8
Als ik kijk naar mijn uitgangspunt dan is dit een vergelijkbare prijs met z97
http://tweakers.net/pricewatch/385045/asrock-z97-extreme4/specificaties/
** Inderdaad een fraai moederbord en 24 Gb zou mooi zijn, al heb ik tot op dit moment geen bevestiging dat het echt zin heeft om met Adobe Premiere Pro 5.5 meer dan 16 Gb te plaatsen.
Moest ook even opzoeken wat SATA Express is - een combi blijkbaar, maar mij nog niet helemaal duidelijk.
Maar als je absoluut zeker bent dat je bij 1 videokaart blijft kan je ook een stuk goedkoper uit. Alle andere opties hebben 6 data aansluitingen (1 voor SSD, 1 voor DVD, dus max 4 voor HDD). Als dat ook geen probleem is kun je dus voor een goedkoper bord gaan. Alle borden kunnen in principe 24GB aan.
** 2 videokaarten hebben toch eigenlijk alleen zin als je gamed? Of zie ik dat verkeerd? Anders hou ik die optie open.