upgrade van een pentium 3 coppermine 800MHZ socket 370.

• Onderwerp starter Onderwerp starter insom
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

insom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Beste mensen,

Mijn schoonouders zitten met een ouder systeem p3 coppermine 800mhz met socket 370 met een 256MB ram dat ik wil upgraden.

Nu zit ik al heel de tijd te surfen maar ik kan er maar niet aan uit.
Voor de socket 370 kan ik verschillende cpu's vinden maar die noemen allemaal Celeron, maar zouden wel geschikt zijn voor de socket. Mijn vraag is nu natuurlijk, is dit wel degelijk zo? en ik zie soms een celeron 1.4Ghz, is deze nog compatibel dat jullie weten?
Het zou volgens mij wel een performantieboost moeten betekenen en voor hetgeen zij de computer gebruiken is dit ook voldoende.
Ik ben gisteren vergeten naar het mobo te kijken dus het is moeilijker daar een antwoord op te geven.
Het geheugen zou ik ook graag uitbreiden door een latje van 512MB te kopen en vermoed dat dit nog SDram geheugen betreft.

Totale upgrade prijs als ik zie naar de cpu upgrade: 1.4ghz en een latje van 512MB dan kom ik aan een prijs van 80 euro, daar kun je geen nieuw systeem voor kopen nietwaar?
Nu nog maar hopen dat het allemaal klopt wat ik denk.

Waarom deze stap voor je schoonouders,wat doen deze mensen met de Pc..............zware programma`s draaien,of alleen een beetje mailen en internet?

Goh, allemaal heel basic hoor Marcel.
Ze spelen wat patience en gebruiken momenteel het internet via smallband.
Binnenkort gaan ze broadband nemen en daarom stelde ik hun de upgrade voor.
Ze wilden wel een nieuwe pc aankopen twv 800 Euro maar dat is in mijn ogen niet nodig.

Dat dacht ik al:D dan is een upgrade niet echt nodig.............maar als je dan toch wat wilt doen,zou ik een nieuw moederbordje en processor kopen ben je voor 100 à 150 klaar!

Denk niet dat die cpu gaat passen, je hebt er 2 uitvoeringen in, de FCPGA en de FCPGA2, de laatste is geschikt voor die Celeron, de eerste gaat tot de Plll 1133.

En over het geheugen, let wel op dat het doublesided is, en ook nog 256mb, meestal kunnen er op die borden maar 2 banken van 128mb op, per geheugenslot, een slot bestaat uit 2 banken, dat is 256mb doublesided, maar dat is afhankelijk van de gebruikte chipset.

Maar, al met al, zal het niet of nauwelijks een boost geven, alleen een geheugenlatje erbij, van 256mb zal iets schelen.

Koop gewoon een leuk intel moederbordje met een P4 van 1,4 mhz ofzo ;) of amd 2600+ ofzo kan ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan