upgrade van geforce 560ti naar 660ti + andere monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

julian7701

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
hallo ik heb sinds een week een nieuwe grafische kaart
en heb rare problemen en ik weet niet waar het aan ligt:

ik ben dan minecraft of gta iv aan het doen dan moet ik ff ergens heen en dan zet ik mijn pc in de slaapstand
maar als ik mijn pc uit de slaapstand haal begint hij opeens met groene vierkantjes in het beeld een paarsje en allerlei streepjes
maar als ik minecraft opstart of gta iv dan word het nog erger met de vierkantjes en streepjes bij minecraft loopt hij vast en met streepjes en vierkantjes valt het beeld weg en zegt hij dat de driver is gecrasht en hersteld en dan begint hij gewoon weer op nieuw en als je geluk hebt doet hij dat niet meer... maar bij gta iv loopt hij gewoon helemaal vast met streepjes en vierkantjes en dat doet hij 5 min... en dan valt het beeld weg en maakt hij een rakelend geluid(de speakers)en de pc is dan helemaal niet meer aanspreekbaar

maar bij mijn geforce 560ti met samsung monitor heeft hij het altijd prima gedaan en nu met de 660ti met de medion monitor doet hij dus allerlei vreemde dingen...

ik heb de drivers al geupdate ik heb windows 8 pro dat heb ik opnieuw geinstaleerd dat werkte ook niet toen windows 7 geinstaleerd en zelfs windows xp geinstaleerd het werkte niet bij xp werd het zelfs erger!?!?!

wie weet alsjeblieft het antwoord hier op ik weet het niet meer

de spec van de pc zijn:

intelcore i5 3000mhz 3e generatie
8gb ram ddr 3 Kingston
500gb schijf + ssd 60gb
450watt voeding
standaard windows 8 pro geinstaleerd(momenteel xp op de ssd)
geforce 660ti point of view 2gb

alsjealsjeblieft wie weet het eventuweel kan ik ook wel een fotootje maken van het probleem

Hoe zijn de temperaturen? Al een andere monitorkabel geprobeerd (al zou die anders constant problemen moeten geven)?
Verder zit de pc qua voeding op het minimale wat nVidia vereist voor de 660 Ti. Welk merk voeding praten we over?
Zet je tijdens het gamen de pc in de slaapstand of sluit je eerst het spel af?
Zoals je het beschrijft kan het ook nog heel goed een driver fout zijn.

ik zou niet weten wat de temperaturen zijn ik weet wel dat de computer van binnen niet super heet word
ik heb opmoment mijn oude monitor er weer op en windows 8 weer geinstaleerd en het "lijkt" allemaal wel weer goed maar het loopt nog steeds niet lekker
ik sluit altijd eerst de game af daarna gaat hij zelf altijd in de slaapstand of ik zet hem in de slaapstand
mijn merk voeding is powerman oh hij is zelfs 400watt model IP-S400BQ3-3

maar nu begin ik mijn vermoeden te krijgen dat de voeding te licht is

Huh, dat ziet er vreemd uit inderdaad. Voeding upgraden zou geen kwaad kunnen maar ik betwijfel of dat de oorzaak is.
Toch eens op zoek of ik iets soortgelijks kan vinden met een mogelijke oplossing, ben dit nog niet eerder tegengekomen.

EDIT:
Bedankt voor de hint firest0rm hieronder. Het heeft wel iets weg van de artifacts die ik eens gehad heb bij het overklokken van de GPU.
Andere gpu testen met nieuwe voeding lijkt mij een goed begin.

Laatst bewerkt:
er zijn een paar dingen
je voeding is ontoereikend en is ook nog eens een slecht merk (slechte voedingen kunnen letterlijk je systeem omzeep helpen)
en de genoemde fenomenen lijken op artifacts wat duid op een videokaart die dood aan het gaan is

je zult in ieder geval wel een nieuwe voeding moeten aanschaffen deze voeding zal die kaart niet lang kunnen ondersteunen
vind het al een wonder dat die voeding de GTX560TI kon bij benen

ik weet niet of je de GTX560TI nog hebt zo ja stop die er dan terug in en kijk of je het zelfde probleem ondervind
zo niet dan zul je dus garantie moeten claimen voor de GTX660TI want die is dan kaput

kan ook gewoon een DOA zijn (dead on arrival) en dat er wellicht iets mis is gegaan tijdens vervoer van de kaart

Laatst bewerkt:
oke dan ga ik dus een nieuwe voeding bestellen zou rond dus 600watt goed zijn?
en ik ga de grafische kaart terug sturen en dan moeten ze maar voor een nieuwe zorgen(nou maar hopen dat het niet door de voeding gebeurd is)
wat is nou een goed merk voeding?
helaas heb ik de grafische kaart al verkocht een vriend had daar interesse voor ik heb wel een geforce 9800gt van hem gekregen dan zet ik die er wel tijdelijk in

maar waarom begint de computer met artifacts als die uit de slaapstand gaat?!?

trouwens heeel erg bedankt voor de adviezen!!!

Even voor een algemene indruk zie bijv.: http://nl.hardware.info/reviews/2747/43-500-700-watt-voedingen-review

Merken als Seasonic, Be-Quiet, Corsair, Enermax, Antec maken allen hele degelijke voedingen. Cooler Master is wat mij betreft ook goed en prijs/kwaliteit technisch erg goed.
Van Thermaltake zou je verwachten dat ze een degelijke voeding op de markt kunnen brengen, maar ervaringen met Thermaltake voedingen heb ik niet.

nou de voeding is toch iets anders geworden een antec van 550watt dus dat is nu stabiel maar de grafische kaart werkt nog niet goed nog steeds na slaapstand artifacts

dus ga hem morgen terug sturen naar 4launch en dan moeten ze maar een andere sturen

Kwestie van elimineren. Uiteindelijk moet het 'rotte onderdeel' gevonden worden.
Met de Antec kan je in ieder geval weer eventjes vooruit.

oja ik heb ondertussen een andere geforce 660ti gekregen van 4launch de pc werkt nu prima srry voor mijn later reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan