Upgrade van systeem.... NODIG ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOBO Ricky NL

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2005
Berichten
139
Dag mensjes...

FF een vraagje van deze bobo.... Om maar meteen met de deur in huis te vallen... Ik heb deze systeem specs.....


MoBo : Assrock 775VM800
CPU: Intel Celeron 2,8 Ghz ( prescott )
Intern geheugen : 1.0 Gig
Video kaart : ATI radeon x800

En heb natuurlijk wel meer ;) maar denk niet dat mijn probleem aan mij HD ligt of dat het aan mijn Rumble packs ligt ofzo ;) Zit namelijk met mijn probleem van dat mijn spelletjes niet goed werken... Maar dat staat in een andere post....

Maar ik was benieuwd of ik nu 1 van deze dingen moet vervangen om dus te zorgen dat mijn systeem wel goed loopt... En zo ja... Wat raden jullie mij aan. :D ik hoop dat ik snel wat van jullie hoor...

Greetzzzz BoBo
 

Bijlagen

  • DxDiag.txt
    43,5 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
welke spelletjes werken niet goed? super nieuwe spellen?? of wwat oudere spellen? Noem eens wat spellen op.. komen de systeemeisen van de spellen wel overeen met de systeemeigenschappen van je pc.?
 
Upgrade kan je wel gebruiken voor die spellen.. Jammer dat je geen PCI-e hebt op je moederbord. ;)

Je kan gaan voor een Radeon X1950 Pro 169 euro

Dan zou ik als ik jou was nog een nieuwere processor kopen, dan kan je moederbord maximaal Pentium D aan dus kan je gaan voor deze:

Intel Pentium D (2x) 2.8 Ghz 95 euro

Ben je voor €264 ready voor de games. :)
 
Hoi

Zelf heb ik thuis 2 systemen.

PC1:2Gb DDRII RAM
Geforce 7900GS Gister Geupgrade
Intel C2D E6300

PC2:1,5GB DDRII RAM
Geforce 7600GS
Intel Celeron D 345 3,06GHZ

Van jou spellen heb ik er drie. Dat zijn Race driver 3,Need for speed carbon (geen black edition) En De sim 2.

Op beide Pc's kan ik deze spelen spelen. Alleen NFSC Moet ik op me 2de pc op Medium - Med high settings spelen en zelfs dan heb ik niet al te beste Fps. 15 - 30 Ofzo. En niet te vergeten Regelmatig studders.

Jou systeem wijkt kwa geheugen en processor & videokaart erg weinig af. Wel zou ik aanraden hier ook wat bij te proppen.

Als je echt Al je spellen super goed wil spelen is een Intel pentium D 945 Processor een goede keuze. Die is ongeveer €150. Een lager geklockte pentium D kan natuurlijk ook. (dat is ook voordeliger) Maar Is dat allemaal te duur dan is een Pentium 4 processor ook niet gek. Meer werkgeheugen is niet nodig.

Videokaart is ook wel goed. alleen de X1950 Pro is beter. Het is een AGP moederbord en ik zou aanraden een wat betere kaart erin te proppen. Zoals ik al zei de MSI Radeon X1950 Pro 256MB DDR3. Die is al te krijgen voor 180 - 190 Euro. Die is ten eerste beter en ten tweede voordeliger.

Ik denk dat je grootste probleem de processor is. Een pentium D is niet eens nodig denk ik maar dan heb je toch ook wel erg goede game performance. Maar als je een krap budget hebt is een pentium 4HT ook niet slecht.

Overigens ik snap niet dat spellen en dan neem ik aan dat het vooral bij carbon gebeurt dat je zo lage performance hebt. Die celeron Systeem wijkt weinig af dan die van mij. hij is wel iets slechter maar onspeelbar geloof ik niet. Misschien moet je eens proberen wat te tweaken. Met de video settings spelen dus en kijken wat er gebeurt. Een lagere resolutie zou al wonderen kunnen verichten.

LET OP! Persoonlijk raad ik je nog ff af deze aankopen te doen. Ik zie mijn adviezen nu meer als een noodoplossing. Zeker als je ziet dat ik een vergelijkbaar systeem heb waar carbon en de rest van de spellen toch wel op te spelen zijn op studders en super goeie fps na. Persoonlijk raad ik je nog ff aan wat langer te wachten op verdere reacties. Wie weet is er toch een wat betere oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Een upgrade is helmaal niet nodig. Wat je beter kunt doen is je PC opschonen en de nieuwste stuurprogramma's installeren, daarna kun je nog kijken of je wilt upgraden. Zelf heb ik een AMD 4000+ met een X800XL en 512mb geheugen en dat werkt gewoon goed. Geheugen is wat aan de krappe kant maar dat is bij jou niet het geval.

Als je dan nog niet tevreden bent raad ik een Core 2 Duo aan met een X1950. Voor een Core 2 Duo heb je wel een ander Moederbord nodig.
 
Laatst bewerkt:
Hihi, wat een antwoorden ;)... nou ja heb eerst dus maar geprobeert om de comp op te schonen, heb dus mijn C schijf geformateerd en windows er maar weer op geknalt... alle drivers geinstalleerd... Enz. enz... En wat denk je..... Nog steeds het zelfde geouwehoer... Heb vandaag Command en Conquer 3 gekocht en ga kijken of die goed loopt, zo niet dan zal ik er toch echt aan moeten geloven... Wil toch zoviezo al ieder jaar een ander systeem... Maar vindt het toch jammer dat het allemaal zo moeilijk gaat... :( maar goed.....

Mare, kan iemand mij vertellen dan wat het verschil is tussen die processors... Ik bedoel heb toch ook 2,8 ghz nu op dit moment... Dus waarom zou mijn comp dan sneller zijn :rolleyes: ... Enne wat mijn videokaart precies het zelfde, heb hem nog voor geen half jaar geleden gekocht bij media markt voor 534 euries... :shocked: En moet dus nu alweer een andere.... Dure business zo op deze manier.....:evil:

Greetzzz BoBo

**** Edit **** Enne heb ik voor die video kaart dan idd geen nieuwe mobo nodig ??
 
Laatst bewerkt:
Euhmz, moest ff reageren omdat hij anders op een slotje ging, maar mijn vraag is niet beantwoord, zie hier boven :thumb:

Greeetzzzzz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan