Upgrade van XP naar 7 of nieuwe PC kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anneliyi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2013
Hallo,
Ik werk op een 6 jaar oude computer met XP, maar mijn compter wordt langzamer. Bovendien stopt Windows in 2014 met upgrades van XP.

Specificaties: Intel Core2 Quad CPU Q6600, 2GB RAM en NVIDIA GeForce 7300 GT.
Ik gebruik mijn computer voor mail, tekstverwerking, fotobewerking en simpele videobewerking. Ik ben geen intensieve gamer.

Mijn vraag is: Kan ik met extra RAM geheugen mijn computer upgraden naar Windows 7? Of is het verstandiger om een nieuwe computer te kopen? (In dat geval wil ik Windows 8.1 met wat meer RAM geheugen).

Kan ik nog een 2-3 jaar vooruit als ik upgrade naar Windows 7?

Ik krijg graag wat advies. Alvast bedankt.
Groet,
Anneliyi

Als je de boel schoonmaakt kan hij net zo snel worden als na een schone installatie, door veroudering wordt XP niet langzamer maar door alle progs die resources opsoeperen.

Ook wordt niets sneller met meer ram alleen minder langzaam als hij niet hoeft te swappen, wegschrijven naar het wisselbestand dus, wat wel veel gebeurt bij videobewerking.

Als de PC verder bevalt kun je het zo laten, miss 2 gig ram erbij zetten, wil je het allemaal sneller dan zal het een nieuwe comp moeten worden.

En XP blijft ook na april 2014 gewoon werken, er is dan alleen geen ondersteuning en updates meer.

Wat lange Pier aangeeft, wat geheugen er bij zetten is niet weg.

Misschien maak je een backup van je systeem en installeert dan win 7.
Mocht win 7 (wat snelheid aangaat) niet bevallen zet je de backup weer terug.

En XP blijft ook na april 2014 gewoon werken, er is dan alleen geen ondersteuning en updates meer.
met alle gevolgen van dien.

Een verse installatie doet wonderen. Schoon anders je pc eens een keertje goed op, er zijn genoeg van die proggies die dat kunnen.
Verder schoon je register een keertje op. Windows staat er om bekend dat het register vol kan lopen met allerlei verwijzingen, ruim die eens op.
En verder adviseer ik je, wanneer je dan toch een verse installatie doet, dan Win erop te zetten, met dan 4 gb aan geheugen.
Zoek wel even op welke geheugen je hebt, want dat is belangrijk.

ps. hoe is het met je hd gesteld? Als je er een SSD bijzet, dan zet je daar het besturingssysteem op en je HD hou je voor al je documenten. Ook dat is dan al een mooie upgrade voor je pc.
Start lekker snel op dan en werkt sneller.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle tips.
Vraagje: hoe kan ik het beste mijn computer schoonmaken? Ik gebruik regelmatig Ccleaner en verwijder programma's met Revo uninstaller. Hoe kan ik het register het beste opschonen? Ik heb daar weinig verstand van, dus dat vind ik lastig.

Verder heb ik 2 HDs: 500 GB en 1TB. De video's staan op een externe HD (2TB).
Goed idee om een SSD aan te schaffen. Hoeveel GB SSD is minimaal nodig om Windows 7 en bijbehorende programma's er op te zetten?
Bedankt,
Anneliyi

Schaf eerst een backup schijf aan voor je data/videos/etc... want zo te zien heb je die maar 1x, nl die externe schijf van 2TB...
En das dus geen backup want het is er maar 1....

http://www.blackviper.com/service-c...dows-7-service-pack-1-service-configurations/

Kijk hier eens voor de services die mee opstarten en wat niet echt hoeft, zo ook kun je met Ccleaner bij opstarten alles verwijderen wat je niet echt gelijk nodg hebt, de dingen voor de drivers en virusscanner laten staan.
Alles wat mee opstart en recources gebruikt kan vertragend werken.

Register hoef je niets aan te doen, die in Ccleaner is ipp al voldoende, maar het register schoonmaken is eigenlijk helemaal niet nodig, wordt meer een hype van gemaakt, maakt niks uit al die verkeerde of loze verwijzingen, wordt niks trager van.

Overigens kijkt mij een 128GB SSD voldoende, lees alleen niets over het geheugen, 2GB erbij voor de videobewerking is geen luxe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan